مراکز حوزوی در رشد فرهنگی مناطق محروم مشارکت جدی داشته باشند

احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه استان قم به عنوان پایگاه جهان تشیع مشکلات و ناهنجاری‌هایی دارد، اظهار داشت: لازم است مسئولان و حوزه‌های علمیه برای رفع این ناهنجاری‌ها تلاش کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مراکز حوزوی باید در رشد فرهنگی مناطق محروم مشارکت جدی داشته باشند تصریح کرد: ایجاد مراکز حوزوی و دینی در مناطق محروم اثرات مطلوبی برای مردم این مناطق دارد علاوه براینکه کاهش ناهنجاری‌ها در مناق حاشیه‌ای را به همراه دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تربیت فرزندان انقلابی یکی از مهم‌ترین اهداف مراکز حوزوی و دینی است.

کمبود فضاهای آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران

حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی با اشاره به اینکه هر مدرسه علمیه یک قطب فرهنگی است، وجود مراکز حوزوی را عاملی برای سبب گسترش فعالیت‌های فرهنگی دانست.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور به توسعه فعالیت‌های فرهنگی در مناطق محروم اشاره کرد و اظهار داشت: نسبت تقاضا و پذیرش طلاب خواهران در استان قم پاسخگوی نیازها نیست و با کمبود فضاهای آموزشی مدارس علمیه خواهران مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه به نقش حوزه‌های علمیه در تحقق تمدن نوین اسلامی به‌عنوان اولویت انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام (ره)‌ اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه نقش موثری در انتقال آموزه‌های دینی به خارج از مرزها دارند چرا که حوزه‌های علمیه مهم‌ترین پایگاه برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان است