باند بزرگ سارقان منزل در قم دستگیر شدند

سردار کاظم مجتبایی صبح امروز در پلیس آگاهی استان در جمع خبرنگاران، با اشاره به دستگیری باند بزرگ سرقت از منازل در قم اظهار داشت: این باند متشکل از 6 نفر و در 4 استان کشور دست به سرقت از منازل و کارخانجات می‌زدند که به 28 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند که 23 مورد آن در استان قم اتفاق افتاده است.

فرمانده انتظامی استان قم بابیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 44 باند سرقت توسط پلیس قم شناسایی و متلاشی‌شده است، گفت: احساس امنیت عمومی برای مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و پلیس و رده‌های تخصصی آن موظف و مصمم هستند با تمام سارقانی که امنیت استان را به هم می‌ریزند مقابله و برخورد کند.

وی به دو هفته کار عملیاتی و اطلاعاتی برای دستگیری این باند اشاره کرد و افزود: هنوز اعترافات از این سارقان ادامه دارد و بعد از تکمیل پرونده اموال به صاحبان آن بازگردانده خواهد شد.

مجتبایی با تأکید بر اینکه تأمین امنیت کاری جمعی است و سازمانی نمی‌تواند به‌تنهایی ادعا داشته باشد که متولی تأمین امنیت است، خاطرنشان کرد: پلیس در فضایی سیاسی، قضایی و اطلاعاتی توانسته اقدامات خوبی در تأمین امنیت داشته باشد.

وی عنوان کرد: حدود 60 درصد سرقت استان توسط پلیس آگاهی و حوزه‌های تخصصی پلیس کشف و اموال تحویل مالباختگان شده است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه پلیس قم توانسته در سرعت و دقت آماری در رده اول کشور قرار بگیرد، اظهار داشت: پلیس قم همچنین در کسب رضایت‌مندی عمومی هم توانسته در کنار اقدامات عملیاتی رضایت مردم را هم کسب کند و در رتبه اول کشور قرار گیرد.