وزارت ارشاد اجراى کنسرت را از واجب‌ترین واجبات می‌داند

 به‌ نقل از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، به‌دنبال جریان اجراى کنسرت در قم با حواشى زشت و نگران‌کننده‌اى که داشت، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازى مدیرکل ارشاد قم را احضار و ضمن اعتراض به این جریان از وی توضیح خواست که پاسخ‌ها قانع‌کننده نبود؛ هرچند نامبرده ضمن عذرخواهى تصریح کرد که هرگز اینگونه برنامه‌ها تکرار نخواهد شد.

 

مرجع تقلید شیعیان گفت: گویا وزارت ارشاد اجراى کنسرت را در همه شهرها و حتى در قم که قداست خاص آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست، با آن حواشى زننده از واجب‌ترین واجبات خود مى‌شمرد که این همه روى آن پافشارى و سرمایه‌گذارى مى‌کنند و توجه ندارند که این کار سبب تضعیف دولت و فاصله گرفتن از مراجع دینى و آثار نامطلوب در برنامه‌های آینده خواهد شد.

 

وی ادامه داد: تصور من این است که وزارت ارشاد گرفتار یک سلسله محاسبات نادرست از وضع جامعه شده است و گمان مى‌کند این کارها به‌نفع دولت است، در حالى که آثار سوءاش روز به روز آشکارتر مى‌شود.

 

 مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر بناست برنامه‌هایى براى شادى جوانان اجرا شود مى‌توان با هماهنگى خبرگان از حوزه علمیه برنامه‌هایى خالى از هرگونه مسائل خلاف شرع و هماهنگ با فرهنگ اسلامى تنظیم کرد نه اینکه چشم و گوش بسته دنبال فرهنگ‌هاى غربى افتاد.

 

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد نه تنها در اینجا به بیراهه مى‌رود بلکه در موارد مختلف دیگرى نیز نشانه‌هاى آن دیده مى‌شود. امیدواریم بیدار شوند و به راه برگردند.