آبیاری فضای سبز شهر قم نیاز به 1800 لیتر آب در ثانیه نیاز دارد

سید امیر سامع ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، در خصوص آب مورد نیاز برای فضای سبز شهر گفت: آبیاری فضای سبز کنونی در شهر قم نیاز به یک‌هزار و 800 لیتر آب در ثانیه دارد و در صورت اجرای طرح جامع شهر در حوزه فضای سبز، 800 لیتر در ثانیه به این نیاز افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: توانستیم با اجرای طرح‌هایی 200 لیتر در ثانیه در آبیاری فضای سبز شهر صرفه جویی کنیم و به دنبال پساب نیز برای آبیاری فضای سبز هستیم. پساب شهر قم در حدود 300 لیتر در ثانیه است و بحث‌هایی در خصوص هزینه‌های این پساب برای شهرداری مطرح است.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم افزود: قرار بود که 60 درصد پساب پس از تصفیه به منابع آب زیرزمینی تزریق شود. پیشنهاد می‌کنم که آب مورد نیاز شهرداری برای فضای سبز هم جزو این 60 درصد به حساب بیاید تا با تعیین یک قیمت مناسب، شهرداری برای استفاده از پساب در فضای سبز ترغیب شود.

سامع در پایان خاطرنشان کرد: اگر هزینه پساب پایین نیاید، برای شهرداری استفاده از پساب به لحاظ اقتصادی به صرفه نخواهد بود و شهرداری دوباره برای آبیاری فضای سبز به سوی آب شرب شهر خواهد رفت.