بررسی جزئیات مطالعات پروژه خط دو مترو قم

نشست تخصصی بررسی جزئیات مطالعات خط مترو B قم ظهر امروز با حضور هیأت چینی نماینده شرکت نورینکو، معاون مهندسی و فنی سازمان قطار شهری و مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست مسؤول بخش ریلی اداره‌کل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: تقاضای سفر در شهر قم از نقاط مختلف شهری به سمت هسته مرکزی شهر درحال افزایش است به همین علت هسته مرکزی شهر با ترافیک سنگینی مواجه می‌شود که باید برنامه‌های لازم برای کاهش این ترافیک در دستور کار قرار گیرد.

راشدی از انجام مطالعات هفت مسیر مختلف برای احداث خط B مترو قم یاد کرد و گفت: این مسیرها باید به پردیسان منتهی شود تا بتوانیم حجم تردد در مسیرهای ورودی به پردیسان را به میزان مورد نظر کاهش دهیم.

مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: ظرفیت تجهیزات و زیرساخت‌های پیش‌بینی شده برای خط A مترو شهری نسبت به آمار تقاضای سفر این مسیر بیشتر است به همین علت می‌توانیم از مطالعات انجام شده خط A به عنوان یک مبنا برای خط B استفاده کنیم.

صفوی با اشاره به اینکه تعداد ایستگاه، ناوگان و میزان برق مورد نیاز باید در مطالعات خط B مترو قم مشخص شود عنوان کرد: مشاور باید با استفاده از نظر کارشناسان و مدیران شهرداری قم مطالعات اجتماعی را نیز مورد توجه قرار دهد و با افزایش تعامل‌های گروهی در کوتاه‌ترین مدت این مطالعات کلی پروژه را به پایان برساند.

بازدید از عملیات اجرایی خط A و مسیرهای پیشنهادی برای خط B مترو شهری و دیدار با سقائیان‌نژاد شهردار قم از دیگر برنامه‌های این هیأت چینی نماینده شرکت نورینکو در سفر به شهر قم خواهد بود.