ظرفیت‌های خوبی در دانشگاه‌های استان قم وجود دارد

احد جمالی عصر امروز در نشستی با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اگر دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی بناست که پابرجا باشند باید ارتباط خود را با نخبگان جامعه و دانشگاه‌ها به‌روز کنند، اظهار داشت: سیاست‌های کلی نظام و بحث‌هایی که مقام معظم رهبری در رابطه با معضلات اجتماعی جامعه دارند  تنها با این ارتباط میسر خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم  با تأکید حل معضلات اجتماعی و اقتصادی متعدد با حضور نخبگان دانشگاه‌ها و ورود افراد صاحب‌نظر حل خواهد شد، افزود: به‌صورت تئوریک جمهوری اسلامی ایران در سطح خاورمیانه و حتی در سطح دنیا موقعیت خوبی دارد اما در رابطه با عملیاتی شدن مسائل دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها ارتباط خوبی نداریم.

جمالی بیان کرد: مسئله دانش‌بنیان شدن اقتصاد، توجه بیشتر به نخبگان جامعه و تولید علمی که در جهت حل مشکلات جامعه باشد ناشی از  ارتباط میان دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

وی بابیان اینکه  ظرفیت‌های خوبی در دانشگاه‌های استان قم  وجود دارد، گفت: انتظار این است که دانشگاه‌ها  به دستگاه اجرایی و حاکمیتی کمک کنند.

در این نشست، مفتاح بابیان اینکه دانشگاه ادیان و مذاهب یک دانشگاه تخصصی است و بحث گفت گوی بین ادیان و تقریب بین مذاهب مطرح است، گفت: امروزه شاهد آن هستیم که برخی جنبه‌ها که نیازهای معارفی است مغفول واقع‌شده و به نیازهای فنی توجه شده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب با باورهای مردم در ارتباط است گاهی ممکن است شبهات مذاهبی مطرح شود و خود عدم آگاهی سبب خشونت می‌شود در آموزش‌های ضمن خدمت می‌توان از دانشگاه ادیان استفاده کرد.