در انتخابات از رای مردم صیانت می‌کنیم

محمد حسین مقیمی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان در تالار معصومیه فرمانداری قم با اشاره به رویکرد سیاسی دولت گفت: مردم جامعه نشاط سیاسی می‌خواهند که سازوکار این مسئله در کشور فراهم است که شاهد این مدعا نیز انتخابات پرشوری است که در طول همه سال‌ها برگزار شده است.

 

مقیمی با بیان اینکه کسانی که در چارچوب قانون فعالیت سیاسی کنند دولت از فعالیت آن‌ها حمایت می‌کند افزود: در انتخابات از رای مردم حفاظت و صیانت می‌کنیم همچنین از امکانات دولتی کسی نباید له یا علیه داوطلبان استفاده کند.

 

 

وی در ادامه تامین امنیت را نخستین وظیفه مهم دولت برشمرد و اظهار داشت: در شرایطی که کشورهای همسایه با وضع نامناسب امنیتی مواجه و در داخل هم برخی درصدد انجام تحرکات هستند دولت و وزارت کشور به عنوان مسئول امنیت داخلی تلاش‌های گسترده‌ای در این زمینه دارند.

 

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه تامین نیازهای زندگی مردم دومین وظیفه دولت است افزود: امنیت اجتماعی، سلامت و معیشت مردم باید با برنامه‌ریزی صحیح تامین شود.

 

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی تنها گریبانگیر بخش خاصی از جامعه نیست عنوان کرد: دولت و وزارت کشور نسبت به حل مسائل اجتماعی اعم اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی مصمم است و این موضوع به استانداران ابلاغ شده است.

 

مقیمی با بیان اینکه دولت به مسائل اقتصادی و معیشت مردم توجه ویژه دارد تصریح کرد: با کاهش درآمدهای نفتی مشکلات اقتصادی شدت گرفت که پس از برجام با افزایش صادرات نفتی تا حدی مشکلات اقتصادی را جبران کرد اما هزینه‌های زیادی از سوی مصوبات مجلس و دولت‌های قبلی به دولت تحمیل شده که باید همه این تصمیمات را اجرایی کند.

 

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید براینکه دولت تنها با تدبیر می‌تواند دخل و خرج خود را سامان دهد افزود: دولت جیب پر پول ندارد بلکه کشور را با جیب نیمه خالی اداره می‌کند، در این راستا تصمیماتی که قبلا گرفته شده امروز باید اجرا کند.

 

به گفته وی، باید همه مشکلات را یکی یکی حل کنیم تا جامعه را به شکل مطلوبی بسازیم که این مسئله هم با عمل و استفاده بهینه از امکانات میسر می‌شود.

 

مقیمی با بیان اینکه در انجام کارها باید با مطالعه دقیق گام برداریم و هر کجا اشتباهی دیدیم به سرعت آن را اصلاح کنیم تصریح کرد: وقتی برای اینکه صرف حواشی بکنیم نداریم خیلی‌ها به دنبال به حاشیه کشاندن دولت هستند اما مردم نیاز به کار و درآمد دارند و نمی‌توانیم وقت خود را صرف حواشی کنیم.

 

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه نیاز است منابع محدود در اختیار را به درستی استفاده کنیم، دولت هم همواره بر این مسئله تاکید داشته است ادامه داد: پروژه‌های بزرگی در کشور در حال انجام است که اگر آن‌ها متوقف بشوند همسایگان ما از آن سود می‌برند.

 

وی فعالیت‌های استخراج نفت، مدیریت منابع رودخانه‌های مرزی و اجرای پروژه شبکه‌های آبرسانی نوین را از مهم‌ترین پروژه‌های اقتصادی کشور برشمرد و گفت: آثار این پروژه‌ها در آینده کشور بسیار مهم بوده این در حالی است که با شرایط بی پولی این پروژه‌ها رو به جلو حرکت می‌کند.

 

مقیمی تاکید کرد: دولت همانطور که تورم 43 درصد را به 7 درصد رساند در تلاش است اقتصاد کشور را از مرز رکود عبور دهد و به شرایط رونق برساند، با تحقق این موضوع تازه می‌توان به ابتدایی ترین نیازهای کشور پاسخ گفت کشوری که نفت و ذخایر معدنی و نیروی انسانی فراوان دارد نباید در چنین شرایطی باشد.

 

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید براینکه 2.5 درصد رشد پیش بینی شده 8 درصدی باید از طریق بهره‌وری حاصل شود تصریح کرد: در حال حاضر میزان بهره‌وری در کشور 0.5 تا 0.75 است که با تغییر نگاه به امکانات و تغییر رویکرد می‌توان به این مسئله رسید.