نبود فاضلاب ؛ عامل گرفتاری مضاعف ساکنان مسکن مهر قم

  با عبور از خیابان های منطقه مسکن مهر پردیسان و صحبت با اهالی آنجا خبر از مشکلاتی می‌گیری که دامن گیر همه خانوارهای ساکن آنجا است.

اگر از خیابان شجاعت این منطقه عبور کنید شاهد جاری شدن فاضلابی هستید که با گذر در جوی های کوچک از مجتمع ها خارج می‌شوند و به خیابان می‌ریزند یا در باغچه های مجتمع ها رها می شوند و علاوه بر آزار ساکنان و عابران ،باعث خشکی درختان شده است.

پای درد دل این اهالی که بنشینی،خبر از بی توجهی مسئولینی می دهند که ساکن این مناطق نیستند و یا چشم و گوش خود را بر روی مشکلات و زیر ساخت های منطقه بسته اند.

رضا محمدی یکی از ساکنان مسکن مهر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به این فاضلاب های سرگردان، گفت: این فاضلاب ها که در مجتمع ها رها شده است بوی خیلی بدی دارد و از طرفی هم شکل زشتی را به مجتمع داده است به نوعی که وقتی اقوام به اینجا می آیند اولین چیزی که می پرسند همین بوی بد می باشد.

مجتبی بخشی از دیگر ساکنان این مجتمع است که با اشاره به پر شدن چاه های مجتمع، ابراز داشت: جاری شدن فاضلاب در محوطه مجتمع خبر از پر شدن چاه های مجتمع ها را می دهد.

وی ادامه داد: این جاری شدن فاضلاب در محوطه بوی بسیار نامطلوبی را دارد که باعث بیماری همسر و فرزندان می شود.

بخشی افزود: سالانه هزینه های زیادی را برای حفر چاه در مجتمع ها می گیرند که جوابگو نیست و سریع این چاه ها پر می شود.

این درحالی است که مردم این منطقه از خیلی وقت قبل شکایت از این موضوع را به مسئولین رسانده اند و خواستار شدند که با برنامه ریزی صحیح،سیستم فاضلاب شهری را راه اندازی کنند تا مجبور نباشند هر ساله هزینه بالایی برای حفر چاه پرداخت کنند اما تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

معصومه نجفی که از بوی بد این لجنزاری که ایجاد شده شکایت دارد و می گوید: این لجن هایی که به خاطراین فاضلاب ها در محوطه مجتمع ایجاد شده است بسیار آزار دهند می باشد.

وی ادامه داد: وقتی فرزندانم را برای بازی در محوطه با وسایل بازی می آورم این بو بد و ظاهر زشت عذاب آور می باشد و می ترسم که مریض شوند به همین دلیل مجبورم آن‌ها را به جای دیگری برای سرگرم شدن ببرم.

اعظم السادات سلیمی هم که در یکی از واحدهای این مجتمع زندگی می کند از حشرات شکایت دارد و می گوید: این فاضلاب ها باعث به وجود آمدن سوسک و موش شده است که برای این منطقه مشکل ساز شده است.

حسن محمدنژاد مدیر یکی از ساختمان های مجتمع با اشاره به فاضلاب در مسکن مهر، گفت: باید فاضلاب مجتمع های مسکن مهر هرچه سریعتر راه اندازی شود تا این مشکلات از بین برود و هزینه هایی که در این مسئله صرف می شود کمتر شود.

این در حالی است که چهره این منطقه به سبزی لجنی با بوی فاضلابی تبدیل شده است که نه تنها محل رشد باکتری و انواع بیماری می باشد بلکه حشرات،سوسک و موش های چاهی هم برای ساکنین منطقه عذاب آور شده اند.

اهالی این منطقه به برخی مشکلات دیگر اشاره کردند و گفتند با بالا آمدن فاضلاب در منازل ،مشکلات زندگی دوچندان شده است و علاوه بر هزینه ای که سالانه برای حفر چاه می دهند،هزینه هایی هم برای شست و شوی فرش و لوازم منزل پرداخت می کنند که آرامش را از آن‌ها گرفته است.

این مهم‌ترین معضل ساکنان منطقه مسکن مهر پردیسان است که مسئولین و مهندسان ناظر بر ساخت و ساز این مناطق را محکوم می دانند و از هم اکنون ترس فرا رسیدن فصل تابستان را دارند که با این اوضاع آلودگی چه کار باید کرد؟

انتهای پیام/م