۳۱۲ تصادف موتورسوار در هفته گذشته در قم

مهدی فراهانی با اشاره به بروز حوادث رانندگی در یک هفته گذشته در تصادفات موتورسیکلت‌ها اظهار داشت: مطابق هفته‌های گذشته بیشترین حجم حوادث ترافیکی در استان قم مربوط به موتورسواران می‌باشد که در این زمینه در هفته گذشته 312 تصادف صرفاً با موتورسیکلت انجام‌شده است.

وی حاصل تصادفات با موتورسیکلت را 331 مجروح دانست و افزود: از این تعداد  193 مجروح توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل و 138 مجروح نیز به‌صورت سرپایی در محل درمان شده است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم خاطرنشان کرد: مسمومیت با گاز منو کسید کربن ازجمله حوادثی است که با سرد شدن هوا بیشتر اتفاق می‌افتاد و ما در این زمینه تذکرات لازم را داده‌ایم ولی متأسفانه بازهم خیلی از همشهریان و مسافرین نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند.

وی کاهش هوشیاری حدود 60 نفر و فوت 9 نفر را ازجمله حوادث مسمومیت با گاز منو کسید کربن در سال گذشته ذکر کرد و گفت: متأسفانه در سال جاری هم تاکنون 6 نفر کاهش هوشیاری و یک نفر فوتی آقا حدود 40 تا 45 به علت استفاده از زغال چوب در چادر مسافرتی داشته‌ایم.

فراهانی با اشاره به مأموریت اورژانس 115 استان قم در ایام اربعین نیز تصریح کرد: بر اساس مأموریت وزارت بهداشت به اورژانس‌های سراسر کشور اکیپی شامل دو دستگاه آمبولانس و 7 نفر از پرسنل اورژانس قم دریکی از شهرهای استان ایلام مستقرشده‌اند.