فساد در هر کاری خسارت به بار می‌آورد

آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره مؤسسه منادیان عصر مهر، با اشاره به‌ضرورت همراه بودن علم با عمل اظهار داشت: علم را با عمل همراه کنید چراکه این علم منشأ اثر است و صاحبان آن‌ها مردم را با تمام وجود به‌سوی آن علم دعوت می‌کنند درحالی‌که علم بدون عمل برای صاحب آن دست‌وپا گیر و بی‌فایده  است.

وی بابیان اینکه مردم با مشاهده اعمال نیکو به‌سوی اعمال و صاحب آن‌ها گرایش پیدا می‌کنند، افزود: ائمه اطهار(ع) همواره مردم را با عمل خود دعوت می‌کردند چراکه عالم بدون عمل مانند درخت بدون میوه است و تأثیری در گرایش افراد ندارد.

مرجع تقلید شیعیان دوران جوانی و اهمیت آن را موردتوجه قرارداد و گفت: سعی کنید تا جوان هستید از نیروی جوانی در راستای مفید بودن و اثربخشی برای خود و اطرافیان گام بردارید و فرد مؤثری برای جامعه اسلامی شوید چراکه خداوند این جوانان را بسیار دوست دارد .

وی خاطرنشان کرد: جوانانی که وجودشان برای جامعه ذی‌نفع است و با فساد در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مبارزه می‌کنند ملت را از بیچارگی نجات می‌دهند زیرا فساد در هر رشته‌ای سبب نابودی و خسران می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم بابیان روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: ایشان به اصحاب خود می‌فرمایند: همیشه زینت ما باشید و به‌گونه‌ای عمل کنید تا هر کس شمارا می‌بیند، بگوید خدایش رحمت کند، اصحاب خوبی تربیت کرد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه جوانان به رفتارهای اجتماعی افزود: هنگامی‌که شما در مکتب امام، رهبری و مرجعیت تحصیل‌کرده و تربیت شدید، رفتار و کردار شما نیز باید مطابق با اصول و کلام بزرگان بوده و برای جامعه مفید و مؤثر باشید.