آمار ازدواج در استان قم ۱۰ درصد کاهش‌یافت

احد جمالی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه زنان که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قم برگزار شد، با اشاره به وضع ازدواج و طلاق در استان، اظهار داشت: آمارها نشان از کاهش 10 درصدی میزان ازدواج و رشد 4 درصدی طلاق در استان دارد که بیانگر وضعیت نامناسب قم نسبت به سایر استان‌ها دارد.

وی بابیان اینکه شیوع زندگی مدرنیته در شهر آسیب‌هایی را به همراه داشته است، تصریح کرد: حدود 5 درصد قم در روستاها زندگی می‌کنند، اما تنها یک درصد از میزان طلاق استان را به خود اختصاص داده است، که بیانگر این است که زندگی سنتی مانعی برای طلاق به شمار می‌رود.

جمالی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره طلاق، خاطرنشان کرد: طلاق مقوله پیچیده‌ای است که به تحقیق و گرفتن آمار صحیح از منابع معتبر نیازمند است، در این راستا می‌توانیم همکاری‌های لازم را با پژوهشگرانی که در این زمینه تلاش می‌کنند داشته باشیم، تا بتوانیم به راهکارهای اصولی کاهش طلاق دست‌یابیم.

وی با تأکید بر اینکه طلاق موضوعی حاکمیتی است، افزود: این موضوع به دلیل حساسیت بالایی که دارد موردتوجه رهبری و دولت است و قرار است نتیجه تحقیقات تا پایان سال جاری به دولت اعلام شود تا بتوان تصمیمات لازم و مهمی را در این زمینه اتخاذ کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بابیان اینکه قبح طلاق در جامعه شکسته شده است، گفت:مدرنیته باعث گسترش آسیب‌های اجتماعی شده و طلاق را به سونامی خاموش برای خانواده‌های ایرانی تبدیل کرده است.