مسئولین بدانند که افزایش بدحجابی در قم ،بی حرمتی به بانوی کرامت است

حجاب برترین پوشش مسلمانان است که موجب می‌شود نامحرمان و کسانی که تفکراتشان، تفکر شیطانی است نتوانند به مقاصد خویش دست یابند.

بر اساس منابع تاریخی، شهر قم مدت ها پیش از ظهور اسلام وجود داشته و از شهرهاى آباد ایران بوده است و از طرفی با توجه به وجود آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و امام زادگان مدفون شده در شهر و همچنین مسجد مقدس جمکران از اهمیت زیارتی و معنوی بسیاری برخوردار است.

. نام شهر قم از سال های قبل در اذهان عموم همه شهرهای ایران، تداعی گر مرکز علم و حجاب اسلامی بود و کسی از این شهر توقع بدحجابی را نداشت اما در سال های اخیر شاهد رواج بدحجابی به خصوص در ادارات و مراکز دولتی و غیر دولتی هستیم و حتی حضور زنان بدحجاب در کنسرت هایی دور از شآن مقدس قم موجب نگرانی و واکنش علما و مراجع شده است که به هیچ وجه زیبنده شهر مقدس قم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفتگو با خبرنگار  زنان قم،  با اشاره به نگرانی علما  و مراجع نسبت به بدحجابی در مراکز دولتی و غیر دولتی  در قم اظهار داشت: متأسفانه برخی مسئولین ادارات، شرکت ها و واحدهای مستقر در قم برای شهر و تقدس حضرت فاطمه معصومه(س) که در شهر قم مدفون شده اند و مایه افتخار مردم و مسئولین این شهر و کشور می باشند احترامی قائل نیستند.

وی افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) حرمتی دارند که در درجه اول باید از سوی مسئولین دولتی و غیر دولتی رعایت شود و بعد با الگو قرار دادن این بانوی گرامی برای همه بانوان به خصوص آن هایی که در ادارات ، سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی مشغول کار هستند، به نوعی حرمت گذاری شود.

رجبی با اشاره به نقش برجسته حضرت فاطمه معصومه(س) در پایبندی به ارزش های دینی افزود: بانوانی که در ادارات و اجتماع همواره حضور دارند، می توانند اثرات مثبت و منفی زیادی بر روی جامعه داشته باشند و متأسفانه اعتقاد راسخ برخی مسئولان نسبت به ارزش های دینی و به خصوص حجاب و عفاف ضعیف است .

وی اضافه کرد: مسئولین در سطح استان نه تدبیری در پوشش حجاب کامل و حجاب مطلوب شهر انجام می دهند و نه در عمل اقدام شایسته ای به کار می برند.

عضو جامعه مدرسین افزود: مسئولین در نهادهای نظارتی، فرهنگی و انتظامی باید نسبت به مشکل بزرگ بدحجابی در شهر و مراکز دولتی و غیر دولتی اهتمام لازم بورزند.

وی با بیان اینکه در دانشگاهها و اماکن عمومی شهر مقدس قم شاهد برخی ناهنجاری های عفاف و حجاب هستیم، افزود: مسئولین فرهنگی ، نظارتی و همچنین مسئولین نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای قم باید موضوع بدحجابی را جدی بگیرند و هم از نظر مقررات و سیاست گذاری ها و هم از نظر مراقبت و نظارت و تذکری که منکر است و امر به معروف که یکی از فرائض مهم اسلامی می باشد در این مسئله پیاده شود.

 

رجبی در پایان افزود: امیدواریم با تلاش مسئولان در مقابله با بدحجابی که زیبنده این شهر مقدس نیست به مرور از ناهنجاری های موجود کاسته شود و روزی شاهد باشیم که بانوانی در ادارات با رعایت شأن نظام جمهوری اسلامی در شهر مقدس قم و بانوی کرامت حضور دارند.