در اتحادیه عرب مدام علیه ایران سخن می‌گویند

آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: حفظ عزت مسلمانان از آرمان‌های انقلاب اسلامی است اما جریان‌هایی در مقابل مسلمانان قرار دارد که این عزت را خدشه‌دار می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با بی‌اعتبار خواند مرزهای جغرافیایی افزود: عقیده مسلمانان در اسلام میزان است و مرزهای جغرافیایی مهم نیست، پس هرکه با ما هم‌عقیده باشد با ما برادر است و مرزهای جغرافیایی سبب جدایی ما از یکدیگر نمی‌شود.

وی بابیان اعتقاد امام راحل بر عزت مسلمانان عنوان کرد: امام راحل باکسانی که دشمن اسلام بوده دست نداده و نرمشی نشان نمی‌دادند و سکوت نمی‌کردند، مسئولان ما نیز باید به این موضوع توجه داشته و سکوت نکنند اما  به‌عنوان‌مثال در نیجریه آن بلاها را بر سر شیخ زکزاکی آورده و یا این مشکلات را برای شیخ عیسی قاسم در بحرین به درست کرده‌اند، اما مسئولان ما حرکتی از خود نشان نداده‌اند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر حفظ عزت و قدرت خاطرنشان کرد: ما باید قدرت و عزت خود را حفظ کنیم چراکه این مباحث از اصول انقلاب اسلامی است.

استاد برجسته حوزه با یادآوری دغدغه‌های رهبری و دشمنی همیشگی انگلیس گفت: تفرقه و نفاق سیاست انگلیس است و بااینکه  ما با انگلیس قطع رابطه کرده و سفارتخانه این کشور را  بستیم  متأسفانه از 2 سال پیش مجدداً این سفارتخانه بازگشایی‌ شده است.

وی با اشاره به نامه امیر کویت به رئیس‌جمهور کشور و عدم صداقت اتحادیه عرب گفت: نامه‌ای از کویت آمده که  خواهان اتحاد و  وحدت اتحادیه عرب است و مسئولان نیز از این اتحاد استقبال کرده‌اند این در حالی است که در اتحادیه عرب علیه ایران سخن می‌گویند، انتظار ما این است که مسئولان به حرف رهبری که حکمت، عزت و مصلحت  است، گوش دهند.