ایجاد اشتغال برای 90 نفر از بانوان مناطق محروم خرم آباد

سرهنگ پاسدار ماشااله بازگیر؛فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد  در رابطه با طرح اشتغالزایی زنان بی سرپرست مناطق محروم شهرستان گفت: این طرح با هماهنگی اداره آموزش فنی و حرفه ایی  استان، معاونت آموزش و فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در دستور کار قرار گرفته بود که امروز شاهد عملیاتی و اجرایی شدن آن هستیم.

وی با اشاره به این که از مدت ها پیش کارگروه های اجتماعی جهت رفع معضلات فرهنگی ،اجتماعی مناطق توسعه نیافته شهرستان تشکیل شده است اظهار کرد: با هماهنگی های بعمل آمده توانسته ایم درمناطق با بافت قدیمی شهرستان که ساکنین آن ازنظرخدمات شهری و اداری در محرومیت به سر می برند کارگاه های آموزش مشاغل خانگی راه اندازی کنیم.

سرهنگ بازگیر با بیان این که هم اکنون 90 نفر ازبانوان منطقه پشت بازار و گل سفید در حال آموزش برخی مشاغل خانگی هستند یادآور شد: این بانوان توسط مربیان مجرب در حرفه هایی همچون خیاطی،قالیبافی و ساخت جعبه کادو مهارت می بینند.

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد دررابطه با نحو انتخاب این تعداد افراد گفت: با راه اندازی حوزه مقاومت ثارالله درمنطقه پشت بازار و گل سفید،کارِشناسایی بسیاری از زنان بیکار و بی سرپرست این محله ها انجام شد.

وی با اشاره به شناسایی70 نفر ازبانوان کوی علی آباد برای استفاده از طرح مشاغل خانگی گفت: بررسی وضعیت نیاز آموزشی بانوان منطقه اسدآبادی هم در دستور کار قرار گرفته است که در ابتدای سال 95 آموزش افراد شناسایی شده این مناطق اجرایی می شود.

سرهنگ بازگیرخاطرنشان کرد: با سرمایه گذارانی که شرایط سرمایه گذاری دراین زمینه را دارندهماهنگی شده که بعد از اتمام آموزش، مواد اولیه در اختیار افراد مهارت دیده قرار داده وماحصل کارها خریداری شود.

سرهنگ بازگیرخاطرنشان کرد: دربازدید سرزده ایی که توسط سردارکشکولی؛فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان ازکارگاه های آموزشی بعمل آمد؛سردارضمن ابرازضایمندی و امیدواری خواستار مداومت کار آموزشی مشاغل خانگی به بانوان شدند.

وی افزود: درراستای دامنه داربودن طرح مشاغل خانگی برای زنان بی سپرست وبیکار، درنظر داریم سال 95 به این افراد وام و تسهیلات خانگی هم اعطا شود.