آموزش در کاهش آتش‌سوزی‌ها در بروجرد نقش 80 درصدی دارد

محمد غفاری اظهار کرد: در این شهرستان سالانه 500 داوطلب موفق به اخذ کارت داوطلبی آتش نشانی می‎شوند.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات سازمان آتش‏نشانی بروجرد در سال‎های اخیر ارائه آموزش‎های لازم به دانش‏آموزان در مدارس بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد رکن اصلی فعالیت این سازمان را حول دو محور آموزش و پیشگیری دانست و افزود: سازمان آتش‏نشانی در این زمینه همه تلاش خود را به کار بسته است.

غفاری ادامه داد: برگزاری دوره عمومی آموزش پیشگیری از آتش‏سوزی یکی از برنامه‎های سازمان آتش‎نشانی بروجرد در فصل تابستان است.

وی خاطر نشان کرد: پیش از برگزاری این دوره‎ها از طریق روزنامه‎های محلی، رادیو شهری، نصب بنر و پلاکارد اطلاع رسانی به عموم شهروندان انجام می‎شود.

مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد به میانگین تخریب 40 تا 50 درصدی منازل در آتش سوزی‎ها اشاره و تاکید کرد: چند مورد آتش‎سوزی منزل در سال گذشته در این شهرستان با تخریب 100 درصدی همراه بوده است.

غفاری یادآور شد: توزیع بروشورهای تذکر خطرات استفاده از مواد منفجره در مدارس و ادارات پیش از ایام نوروز و چهارشنبه سوری یکی دیگر از اقدامات سازمان آتش نشانی بروجرد است.

وی با تاکید بر لزوم تهیه و نصب کپسول آتش‏نشانی در منازل مسکونی ادامه داد: آمارهای به دست آمده حاکی از وجود کپسول آتش‎نشانی تنها در 5 درصد منازل مسکونی است که آتش‎سوزی در آنها رخ داده است.

مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد خاطر نشان کرد: بر این اساس توجه شهروندان نسبت به رعایت نکات ایمنی یکی از اهرم‎هایی است که تا حدود زیادی مانع وقوع آتش‎سوزی می‎شود.

غفاری با اشاره به وارد آمدن خسارت‏های احتمالی مالی و جانی در پی وقوع آتش‏سوزی‏ها ادامه داد: هرگونه اهمال و بی‎توجهی در این زمینه خسارت گسترده و غیر قابل پیش‎بینی را به دنبال دارد.

وی افزود: بر این اساس تمرکز فعالیت حول محور آموزش و اطلاع رسانی یکی از راهکارهایی است که می‎تواند، به کاهش روند وقوع آتش سوزی‎ها بینجامد.