سیلاب به بخش هایی از استان خسارت وارد کرده است

رضا آریایی مدیر کل مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه استان گفت: از دو روز گذشته خوشبختانه تاکنون بارندگی های خوبی در سطح استان آغاز شده است.

وی گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته توسط هواشناسی این بارندگی ها تا روز جمعه ادامه دارد.

مدیر کل مدیریت استان با اشاره به خسارات ناشی از جاری شدن سیلاب گفت: شدت بارندگی ها در برخی از نقاط مانند شهرستان دوره چگنی موجب تخریب پل های موقت و در برخی نقاط موجب  قطعی برق شده است.

آریایی ادامه داد: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن سطح خیابان های شهری و نیز نقاط روستایی بیشترین مواردی است که طی این روز استان با آن روبه رو شده است که در برخی موارد موجب ورود آب به منازل مسکونی شده است.

وی با انتقاد از برخی فعالیت های عمرانی نامناسب در سطح خیابان ها گفت: با افزایش جمعیت و تغییر پارامترهای توسعه؛ شهرها به سمت بزرگ شدن در حال پیش روی هستند؛ اما متاسفانه برخی از فعالیت های عمرانی متناسب با گسترش شهری صورت نمی گیرد  و کنده کاری های صورت گرفته و ترمیمی مجدد آن موجب اختلال ارتفاع در سطح خیابان ها شده است که همین امر موجب آبگرفتگی معابر می شود.

مدیر کل مدیریت استان افزود: نامناسب بودن کانال های آب، وجود زباله در جوب ها ، نبود شیب مناسب و ناهماهنگی ها میان دستگاه های اجرایی همگی بر آبگرفتگی و سیلابی شدن سطح خیابان ها نقش موثر دارند.

آریایی گفت: شهرداری ها به عنوان متولیان شهر باید موانع موجود در این خصوص را رفع کنند تا هر ساله شاهد این وضعیت در زمان بارندگی در سطح شهرها نباشیم.

به گفته وی تمام دستگاه های اجرایی تا روز جمعه در آماده باش قرار دارند تا در صورت خسارات احتمالی اقدامات لازم را به عمل آورند.