افرادی که از آب گل آلود در بروجرد ماهی گرفتند

بیشتر مزارع پرورش ماهی شهرستان بروجرد در بین جاده بروجرد به سمت اشترینان قرار دارند که بر اثر بارشهای باران و آبگرفتگی در این مزارع، بسیاری از ماهی ها روانه آبهای رودخانه های اطراف شدند.

همین امر سبب شد تا امروز برخی از افراد در زیر بارش شدید باران در کنار این رودخانه اقدام به گرفتن ماهی نمایند و در واقع از آب گل آلود رودخانه ها، ماهی گرفتند.

بر اثر بارش شدید باران حدود 50 درصد مزارع پرورش ماهی در بروجرد دچار خسارت شده اما هنوز رقم دقیقی از میزان خسارت ها به مزارع پرورش ماهی بروجرد اعلام نشده است.

گرچه بارش باران و ریزش رحمت الهی در فصل بهار موجب خوشحالی بسیاری از مردم شد اما در این میان برخی هم دچار خسارت هایی شدند.

آبگرفتگی در تعدادی از روستاها، قطع ارتباط راه روستایی، تخریب برخی از مزارع پرورش ماهی، آبگرفتگی در خیابانها و برخی از منازل مسکونی، خسارت در بخش هایی از کشاورزی طی این روز مشاهده می شد اما در این روزها هر کسی مشغول به کاری است.

برخی در ستادهای بحران مشغول امداد و کمک رسانی به مردم هستند و برخی هم لحظه به لحظه این روزهای پر باران بهاری را با دریچه دوربین های خود ثبت می کنند.

برخی با گذر از مناطق طبیعی ، از طبیعت بهاری لذت می برند و برخی هم نگران آبگرفتگی و سیلابی شدن هستند و عده ای هم اخبار را مخابره می کنند.

 

بارش های باران در روزهای نخست ورود این سامانه بارشی سبب تلطیف هوا در بروجرد شد اما چند روز بعد این بارشها شدت گرفت و سبب خسارتهایی در روستا و بخش های کشاورزی شد.

این در حالیست که به گفته رئیس سازمان هواشناسی بروجرد میزان بارش باران در بروجرد بی سابقه بوده و طی شش روز گذشته 186 میلیمتر باران در بروجرد باریده است.

اما خوشبختانه این بارشها و آبگرفتگی ها در بروجرد به خوبی مهار شده و تا کنون هیچ خسارت جانی در شهرستان بروجرد وجود نداشته است.

روز گذشته خبری مبنی بر مفقود شدن سه نفر از عشایر در بروجرد پیچید که "محمد کیانی" معاون عمرانی فرماندار این خبر را تکذیب کرد و گفت: تا کنون هیچ تلفات جانی بر اثر بارشها رخ نداده و خبر مفقود شدن سه نفر از عشایر در بروجرد کذب می باشد.

"رضا آریایی" مدیر کل ستاد بحران استان لرستان در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: خوشبختانه مشکل خاصی بر اثر بارش باران در بروجرد رخ نداده و تنها آبگرفتگی بوده که توسط نیروهای امدادی مهار شده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از روستاهای استان لرستان دچار مشکل شده به طوری که راه 80 روستای لرستان هم اکنون بسته هستند و تلاش برای رفع مشکل و بازگشایی راه های روستایی ادامه دارد.

به گفته وی بر اثر بارشهای شدید باران آب شرب پلدختر قطع شده و خسارت هایی هم به پل ها وارد و برخی تخریب شده که تلاش برای رفع این مشکلات همچنان ادامه دارد.

آریایی اظهار داشت: بروجرد مشکل چندانی ندارد و در حال حاضر کار برآورد خسارت در حال انجام است.