شانزده حادثه در بارش های اخیر در ازنا+تصاویر

 محمد هموله  به بارندگی های هفته گذشته در استان اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته شاهد بارش نزولات آسمانی در سطح استان لرستان بودیم که سهم شهرستان ازنا از این بارندگی ها در این چند روز به گزارش اداره هواشناسی شهرستان ازنا، 115میلیمتر بود که نسبت به اکثر شهر های استان مقدار کمتری بارندگی داشته ایم.

مسئول امداد و نجات هلال احمر ازنا در خصوص آمادگی این ارگان خاطر نشان کرد: کلیه پرسنل، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا از چند روز قبل با هماهنگی های صورت گرفته و به دستور معاونت محترم امداد و نجات استان در وضعیت آماده باش قرار گرفته بودند.
وی افزود: در این چند روز سه تیم امدادی با تجهیزات کامل به همراه 4 دستگاه خودرو آماده به عملیات بودند و همچنین دو تیم امداد ونجات کوهستان، یک تیم غواصی و یک تیم سیلاب به صورت آنکال در وضعیت آماده باش قرار داشتند که در صورت بروز حوادث و وخیم شدن اوضاع بلافاصله خود را به محل حادثه برسانند و همچنین یک تیم امدادی هم جهت کمک به مردم خرم آباد به این شهرستان اعزام شد.
هموله به حوادث و اتفاقات پیش آماده در این روزها نیز اشاره ای کرد و گفت: در این چند روز تعداد16 حادثه آبگرفتگی به مرکز کنترل عملیات استان گزارش داده شده که پس از اعلام به تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا بلافاصله تیم های ارزیاب به محل حادثه اعزام شدند و تعداد 9 خانوار امداد رسانی شد که در بین آنها چادر ، پتو، موکت، نایلون، برنج ، روغن ، انواع کنسرو جات و قند توزیع گردید.
این امدادگر ازنایی ادامه داد: تمام آبگرفتگی ها مربوط به عشایر چادر نشین ساکن زمین های زراعی اطراف ازنا بوده که امسال نسبت به سال های قبل کمی زودتر به ازنا کوچ کرده بودند.
وی افزود: دو خانوار عشایر در نزدیکی روستای میانرودان گرفتار برف و کولاک شده بودند که در ساعت 4 صبح روز چهارشنبه به این دو خانوار هم امداد رسانی شد.
مسئول امداد و نجات هلال احمر ازنا گفت: تعداد 4 منزل مسکونی در روستاهای  پازردآلو ، دوبلوکان ، مسعود آباد تخریب شده بودند و پس از ارزیابی به آنان امداد رسانی شد که خوشبختانه در تمامی حوادث گزارش شده هیچ فردی دچار مصدومیت نشده بود.
هموله در انتها خاطرنشان کرد:  ضمن اینکه در ساعت 1 بامداد روز پنج شنبه ریاست محترم جمعیت هلال احمر با یک تیم امدادی اقدام به گشت زنی در سطح شهر و بستر رود خانه ها ی ورودی ازنا نمودند مورد خاصی جهت امداد رسانی مشاهده نگردید.
 
ازنا
 
 
حادثه در بارش های اخیر در ازنا
 
حادثه در بارش های اخیر در ازنا
 
حادثه در بارش های اخیر در ازنا
 
حادثه در بارش های اخیر در ازنا
 
 
 
 
 
حادثه در بارش های اخیر در ازنا
 
 
 
حادثه در بارش های اخیر در ازنا