کلاهی که کارفرمای شهرداری بروجرد بر سر کارگرانش گذاشت

طی سالهای اخیر شهرداری بروجرد با مشکلات زیادی روبرو شده است به طوری که در سال گذشته کارگران 6 ماه حقوق دریافت نکرده بودند.

حدودا دیماه پارسال بود که گفته شد همه معوقات کارگران شهرداری بروجرد تا قبل از پایان سال 94 پرداخت می شود اما همچنان کارگران شهرداری بروجرد منتظر حقوق سال قبل خود هستند.

در این زمان بود که خبر از دریافت تسهیلاتی توسط شهرداری به میان آمد تا علاوه بر پرداخت معوقات حقوق کارگران، تعدادی بازنشسته و بدهی خود را به تامین اجتماعی که پارسال 25 میلیارد تومان بود را تصفیه نماید.

 

اما سال 94 به اتمام رسید و خبری از پرداخت معوقات کارگران شهرداری نشد که نشد و در عوض بدهی این سازمان به تامین اجتماعی هر روز بیشتر و بیشتر می شود.

گر چه قرار بود زمینی به جای بدهی به تامین اجتماعی داده شود اما انگار این خود گره ای است که قصد باز شدن ندارد و هنوز هیچ اتفاقی در این راستا رخ نداده است.

حال سال جدید از راه رسیده و بدهی شهرداری بروجرد به تامین اجتماعی به 31 میلیارد تومان رسیده و خبری از تصفیه و کاهش این بدهی نیست.

 

"قدرت اله سعادتی" رئیس سازمان تامین اجتماعی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: در حال حاضر شهرداری 31 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بروجرد بدهکار است.

وی اضافه کرد: قرار بود که یک زمینی را به سازمان تامین اجتماعی برای تصفیه بدهی بدهند اما هنوز این امر محقق نشده و مرتب امروز و فردا می شود.

به گفته وی وضعیت شهرداری طی سالهای اخیر بدتر شده و در پرداخت بیمه کارگرارن معوقاتی نیز وجود دارد که قرار است شهرداری آنها را نیز تصفیه نماید.

 

سعادتی اظهار داشت: در حال حاضر حدود یکهزار و 500 کارگر شهرداری تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

 

"عباس شمس الدینی" رئیس شورای شهر بروجرد گفت: ماهیانه مبلغ 420 میلیون تومان برای بیمه کارگران شهرداری پرداخت می شود اما بدهی شهرداری به این سازمان 31 میلیارد تومان است که به محض رفع مشکل در سند زمین، ملکی را به این سازمان به جای بدهی داده خواهد شد.

 

وی بیان کرد: معوقاتی که در بیمه کارگران شهرداری وجود دارد قرار است که مبلغ 5 میلیارد تومان برای رفع این مشکل در نظر گرفته شود و افرادی که بازنشسته می شوند مشکل بیمه ای نداشته باشند.

وی به معوقات حقوق کارگران شهرداری بروجرد اشاره کرد و گفت: کارگران شهرداری بروجرد سه ماه و 15 روز حقوق معوقه دارند.

 

به گفته وی قرار بود شهرداری تسهیلاتی را دریافت نماید تا مشکلات مالی این سازمان حل شود اما تا کنون این تسهیلات دریافت نشده است.