سدهای"تنگ معشوره" و "تنگ پنج بختیاری" استان لرستان احداث شود

محمدتقی توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به کاهش منابع آب در شهرستان کوهدشت اظهار داشت: برای منطقه کوهدشت هیچ چاره‌ای جز احداث سد تنگ معشوره نداریم، قبلاً بررسی‌هایی از نظر فنی و تخصیص آب انجام و اجازه احداث این سد صادرشده است.

وی افزود: به دلیل اینکه مقداری وضعیت بودجه‌ای کشور با محدودیت مواجه شد وزارت نیرو تصمیم گرفت احداث سدهایی که هزینه زیادی دارند را به تعویق بیندازد.

رئیس کمیته آب کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به دلیل تکرار خشکسالی‌ها، میزان منابع آب و روند ذخیره‌سازی کاهش یافت بنابراین سدهایی که بزرگ هستند و جمع‌آوری آب در مخزن آن‌ها زیاد است، هزینه زیادی برای آن‌ها صرف می‌شود و باید بازنگری در آن‌ها انجام شود که سد تنگ معشوره و تنگ پنج بختیاری مشمول این دو بحث است.

وی بابیان اینکه باید پیگیری کنیم که سد تنگ معشوره و تنگ پنج بختیاری حتماً احداث شود تصریح کرد: امسال سیلاب‌های زیادی در استان وجود داشت و سد دز سرریز کرد و خسارت زیادی به بار آورد، منابع آبی که از طریق سیلاب می‌توانستیم جمع‌آوری کنیم از دست رفت و در خوزستان نیز باعث خسارت شد.

توکلی خاطرنشان کرد: برای اینکه بقای سد دز را داشته باشیم و جلوی رسوب‌گیری آن را بگیریم و از طرفی سد معشوره برای تأمین آب کوهدشت چه کشاورزی و چه آشامیدنی نیاز است باید پیگیری‌های لازم برای افتتاح این سدها انجام شود.