مخابرات لرستان روی خط تحصن !

با گذشت 6روز از تحصن اولیه نیروهای شرکتی مخابراتی ،امروز این تراژدی غم انگیز هم در لرستان تکرار شد.

شرکت مخابرات کلاف سردرگمی که با جدا شدن از سیستم دولتی و واگذاری به بخش خصوصی وارد فاز جدیدی از مسائل ومشکلات شد.

"بر اساس ماده 48 قانون‌کار، «به منظور جلوگیری از بهره‌کشی از کار دیگری، وزارت کار و امور اجتماعی موظف است نظام ارزیابی و طبقه‌بندی مشاغل را، با استفاده از استاندارد مشاغل و عرف مشاغل کارگری در کشور، تهیه نماید و به مرحله اجرا درآورد.» بر اساس ماده 48 قانون‌کار، «به منظور جلوگیری از بهره‌کشی از کار دیگری، وزارت کار و امور اجتماعی موظف است نظام ارزیابی و طبقه‌بندی مشاغل را، با استفاده از استاندارد مشاغل و عرف مشاغل کارگری در کشور، تهیه نماید و به مرحله اجرا درآورد.»"

طرح طبقه بندی مشاغل قانونی که تصویب شد ولی به دلیل کم نظارتی ها ،این قانون در سطح اجرایی به درستی انجام نمی شود.

کارگران شرکتی مخابرات از جمله قربانیان این طرح ،طرح طبقه بندی مشاغل به دنبال اجرای عدالت در مشاغل و تضمین حقوق کارگران است ولی در واقع تا کنون این طرح به درستی اجرایی نشده است.

اعتراض مخابراتی ها

این در حالی که در ماه گذشته انتشار فیش حقوقی بیمه شوک جدی به مسئولان بود که آگاه شوند چه اتفاقات تلخی در پرداخت حقوق ها صورت می گیرد که یک نفر میلیونی حقوق بگیرد و نفر دیگر کمتر از یک میلیون حقوق دریافت کند؟

به نظر می رسد دستگاه های نظارتی باید ورود جدی کنند و نسبت به اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل از تضییع حقوق کارگران شرکتی که با توجه به وضعیت دشوار اقتصادی با مشکلاتی مواجه شده اند ،جلوگیری کنند.

8سال پس از فروش و تقسیم سهام شرکت مخابرات ایران،طرح طبقه بندی مشاغل در حق کارگران شرکتی مخابرات اجرایی نشده و آنها همچنان دغدغه مالی دارند.

اعتراض مخابراتی ها

در شش روز گذشته ،کارگران شرکتی مخابرات راهی را جزء تحصن برای خود پیدا نکردند و با انجام این کار قصد دارند متولیان امر را در این خصوص نسبت به مسائل ومشکلاتی که دارند آگاه سازند.

امروز هم برخی عکس ها و اخبار به پایگاه اطلاع رسانی بیان روز ارسال شد که نشان دهنده تحصن استانی کارگران شرکتی مخابرات است.

کاگران شرکتی مخابرات که امروز تحصن کردند در مصاحبه با بیان روز با عدم اعلام نام خود خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت نیروهای شرکتی مخابرات شدند.

حق الزحمه پرداختی به نیروهای شرکتی جوابگوی زندگی نیست

یکی  از کارگران شرکتی مخابرات پلدختر در گفتگو با خبرنگار بیان روز اظهار داشت:کسی واقعا نمی خواهد صدای مظلومیت کارگران شرکتی مخابرات لرستان را بشنود.

اعتراض مخابراتی ها

وی بیان کرد:تمام وقت و زندگی خود را در طول بیش از 10سال در مخابرات گذرانده ام ولی تا کنون تبدیل وضعیت نشده ایم.

وی تصریح کرد:کارگران شرکتی بیشترین زحمت را با توجه به حجم زیاد کار در شرکت می کشند ولی در مقابل حق الزحمه ای که به ما داده می شود کفاف مایحتاج زندگی ما را نمی دهد.

در سایه کم نظارتی ها قانون طبقه بندی مشاغل اجرایی نمی شود

یکی دیگر از کارگر شرکتی مخابرات با بیان اینکه اجرای قانون طبقه بندی مشاغل حق قانونی کارگران شرکتی است عنوان کرد:متاسفانه در سایه کم نظارتی های وزارت کار ،شرکت مخابرات و پیمانکاران نسبت به اجرایی شدن این قانون بی تفاوت هستند.

وی با اشاره به انتشار فیش حقوق میلیونی مدیران بیمه تصریح کرد:در ادارات دیگر پرداخت حقوق به صورت میلیونی ولی در شرکت مخابرات به خاطر خصوصی سازی که هنوز تکلیف مدیران با خودشان از لحاظ کاری هم مشخص نیست ،ما باید حقوق ناچیزی را دریافت کنیم.

اعتراض مخابراتی ها

وی تصریح کرد:فقط برای حل مسائل ومشکلات نیروهای شرکتی مخابرات تنها راهکار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل است.

نیروهای شرکتی از حداقل امتیازات برخورد دار نیستند

یکی از تحصن کنندگان با انتقاد از کم توجهی مسئولان به دغدغه های نیروهای شرکتی مخابرات لرستان یادآور شد: دیر پرداخت کردن حقوق ناچیز پرسنل و سهیم نبودن کارکنان بخش خصوصی در بحث سودآوری شرکت از حقوق تضییع شده کارگران شرکتی هستند.

وی عنوان کرد: این در حالی که در بحث زیان دهی شرکت ،فقط کارکنان بخش خصوصی سهیم هستند که این مصداق بارز بی عدالتی وتبعیض است.

وی اضافه کرد:  پرسنل بخش خصوصی شرکت از حداقل امتیاز رفاهی محروم هستند و در صورتی که حقوق بخواهد افزایش پیدا کند ،فقط برای ما 90هزار تومان افزایش حقوقی داریم که این با شرایط فعلی اقتصدی وتورم همخوانی ندارد.

نمایندگان مجلس صدای مظلومیت کارگران شرکتی مخابرات گوش کنند

یکی دیگر از معترضین با انتقاد از عملکرد وزارت کار در خصوص اجرای طرح طبقه بندی مشاغل نیروهای شرکتی مخابرات یادآور شد:این قانون متعلق به وزارت کار که باید اجرایی شود ولی متاسفانه علی رفم پیگیری ها ومراجعات زیادی که به این دستگاه متولی داشته ایم چیزی به ما نرسید.

وی خاطر نشان کرد:در سال های گذشته درب مجلس تجمع کردیم ولی فقط مسئولان به وعده های توخالی اکتفا کرده اند که تاکنون عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد:ازنمایندگان مجلس به خصوص مجمع نمایندگان لرستان تقاضا داریم که برای حل مشکلات کاری نیروهای شرکتی مخابرات وارد گود شود .

بنا بر این گزارش ، 800 نفر از کارکنان شرکتی مخابرات لرستان در یک اقدام هماهنگ صبح امروز دوشنبه17خردادماه با حضور در محوطه های شرکت های مخابرات تحصن کرده و نسبت به وضعیت حقوقی وعدم اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل اعتراض کردند.

گفتنی است علی رغم پیگیری خبرنگاربیان روز، برای شنیدن پاسخ مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان،ولی این تماس حاصل نشد.