پرونده شهادت سردار لرستانی در سوریه امضا شد

روزی نیست که خبر شهادت یکی از مدافعان حرم به گوشمان نرسد؛این روزها خبر شهادت سردار لرستانی سپاه اسلام؛حاج رضا رستمی مقدم(مدهنی) بار دیگر فضای شهرمان را آسمانی کرده است.

رزمندگانی که سال‌هایی نه‌چندان دور برای دفاع از خاک وطنشان در خط مقدم جبهه‌ها درنبرد با دنیای استکبار مردانه ایستادند و جلوی تاخت‌وتاز دشمن تادندان‌مسلح را گرفتند که مبادا کسی نگاه چپ به سرزمین مادری‌شان بیندازد؛ امروز در کیلومترها آن‌طرف‌تر از مرزهای کشورمان پرچم دفاع از حریم حرم دختر غریب رسول‌الله(ص) را به دست گرفته‌اند و در برابر داعشیان یزید صفت مبارزه می‌کنند.

سردار شهید رضا رستمی مقدم

اگرچه شهادت این رزمنده شجاع لرستانی داغ بزرگی را بر دلمان گذاشت اما سردار رستمی در عروج آسمانی‌اش به هدفش رسید وما به خودمان می‌بالیم که وجود چنین فرماندهان شجاعی امنیت و آرامش را برایمان به ارمغان آورده است که به‌راستی اگر امثال این شهدا نبود می‌بایست با داعشیان در داخل کشور می‌جنگیدیم.

فرماندهان شجاعی که سال‌های پس از جنگ را این بار در جبهه‌ای دیگر پرچم دفاع از حرم بنت نبی(ص) را به دست گرفته‌اند ویک تنه در خط مقدم به حفظ و حراست از حرم حضرت زینب(س) در برابر یزیدیان زمان ایستادگی می‌کنند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمدمیرعمادی؛نماینده ولی‌فقیه در لرستان در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم سردار رضا رستمی مقدم(مدهنی) ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت این رزمنده شجاع لرستانی بابیان این‌که امثال شهید رستمی‌ها شایسته شهادت هستند،گفت: ایمان و شجاعت سردار رستمی برکسی پوشیده نیست،این شهید بزرگوار مرتباً در نمازهای جمعه و برنامه‌های بیت شرکت می‌کرد.

وی بابیان این‌که شهدای مدافع حرم  نسبت به سایر شهدا قرب و منزلت والایی  در پیشگاه خداوند متعال دارند،گفت: در دوران دفاع مقدس حضور در جبهه به جهت حفظ خاک سرزمین ایران و تأمین امنیت مردم بوده است ولی شهدای مدافع حرم برای حفظ حریم اهل‌بیت علیه‌السلام رفتند  و جانشان را دادند و برای این که دشمن به بارگاه ملکوتی حضرت زینب کبری(س) هتک حرمت نکند.

دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان  با خانواده شهید رضا رستمی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت:جایگاه زیارت اهل‌بیت(ع) نمادی از دیانت، مذهب و عقیده ماست؛در روایات آمده است وقتی دیدید جانتان درخطر قرارگرفته جان و مالتان را بدهید و اگر دیدید دینتان درخطر قرارگرفته است جان، مال و آبرویتان را بدهید.

میرعمادی با اشاره به این‌که شهدای مدافع حرم در غربت به شهادت می‌رسند، بیان کرد: پرونده شهادت این عزیزان را حضرت زینب کبری علیها اسلام امضا می‌کند.

وی به اهمیت ضرورت دفاع از حرم در خارج از مرزهای ایران اشاره کرد و گفت: الان به برکت جمهوری اسلامی ایران، پرچم اسلام در دنیا به اهتزاز درآمده است و دنیا به ایران اسلامی نگاه می‌کند؛بحرین، شیعیان عربستان،یمن سوریه، عراق  و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به ایران نگاه می‌کنند.

دیدار نماینده ولی فقیه در لرستان  با خانواده شهید رضا رستمی1

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: پرچم استقامت برافراشته شد این پرچم را ما باید حفظ کنیم و لازمه حفظ آن این است که عده‌ای باید فداکاری،ایثارگری و جان‌نثاری کنند و مطمئن باشید همچنان که خون حضرت سیدالشهدا(ع) هزار و400سال پیش ریخته شد  زنده ماند و کسانی که در رکاب امام حسین شهید شدند زنده ماندند این شهدا هم زنده می‌مانند.

میرعمادی تصریح کرد: خون شهدا اثرگذار است این شهدا بعد ازچندسال دیگر جایگاهشان مشخص می‌شود آینده جایگاهی که علم و پرچم دین در آنجا به اهتزاز درمی‌آید و محل دفنشان  زیارتگاه می‌شود.

  وی خاطرنشان کرد: امنیت، آسایش و آرامش ایران اسلامی مدیون  ایستادگی و مقاومت این شهداست که در مرزهای دور با دشمن می‌جنگند و درنتیجه ما الان در آرامش هستیم  وگرنه باید چندین برابر کشته بدهیم تا امنیت خودمان را حفظ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: این دشمن خون‌خوار به‌جز مکیدن خون،منافع و منابع ملت‌های مسلمان چیز دیگری او را سیر نمی‌کند آمریکا در عراق و افغانستان به دنبال منافع خودش است الان بیش از 15سال است که افغانستان آزادشده ولی هیچ آبادانی نداشته است.

دیدار میرعمادی با خانواده شهید رستمی مقدم

میرعمادی ادامه داد: ایران از دست این‌ها در رفته است  وگرنه اجازه نمی‌دادند انقلاب پیروز شود در دوران دفاع مقدس هم تا پایان جنگ برابر ایران ایستادند ولی با توکل بر خدا،ایثار ،فداکاری و مقاومت رزمندگان سبب عقب‌نشینی این‌ها شد چراکه خداوند متعال در قرآن کریم وعده کرده است که اگر خدا و دین خدا را یاری کنید خدا هم شمارا یاری می‌کند.

 وی با اشاره به این‌که  این شهید بزرگوار با شهادتش آبرو برای خانواده‌اش شد ،اظهار داشت: خانواده این شهید باید افتخار کنند که عزیزی مثل ایشان  یک‌عمر برای انقلاب، نظام، امام و رهبری  پاسداری کرده و سرانجام به آرزویش رسیده است.

میرعمادی تصریح کرد: در بستر مردن  برای این عزیزان کوچک است این‌ها باید زنده بمانند و فداکاری‌شان زنده بماند ان شالله خداوند به همه اجر بدهد.

پاسداران حرم دختر غریب رسول‌الله(ص) چه خوب وظیفه‌شان را انجام می‌دهند و چه عباس گونه درراه دفاع از حریم ولایت قدم برمی‌دارند و حیف است اگر در این راه شهید نشوند.

سردار رستمی مقدم اولین شهید راه حق نبوده و قطعاً آخرین شهید دفاع از اسلام هم نخواهد بود و مسیر سرخ شهادت همچنان برای آنانی که در جهاد فی سبیل الله قدم برمی‌دارند همچنان باز است.