نساجی بروجرد در پیچ و خم دریافت تسهیلات

به نقل از  بازتاب بروجرد نساجی بروجرد یکی از کارخانه های بروجرد است که سالانه محصولات مختلف پارچه ها را تولید و روانه بازار می کند که مدتی است این واحد با مشکلات زیادی همراه است. نساجی بروجرد در سال 87  تعداد 400 کارگر را اخراج و بعد از مدتی تعدادی از کارگران دوباره به سر کار بازگشتند تا این که ابتدای امسال نیز دوباره این برنامه تکرار شد و 483 نفر از کارگران نساجی این بار نه اخراج بلکه لغو قرار داد شدند و هم اکنون نساجی با حدود 500 کارگر کار می کند.

اجرای طرح نوسازی نساجی بروجرد یکی از دلایل لغو قرارداد این کارگران بود که قرار شد بعد از دریافت تسهیلات مورد نیاز نساجی این طرح اجرا و ماشین آلات مورد نیاز در این کارخانه مستقرگردد و سپس ابتدای مهر امسال یعنی بعد از گذشت 6 ماه دوباره کارخانه رونق گرفته و کارگران به سر کار بازگردند.

اما با گذشت چهار ماه ازلغو قرار داد کارگران هنوز نه خبری از دریافت تسهیلات هست و نه خبری از نوسازی و در این میان رقم دریافت تسهیلات  متغییر است به طوری که از ابتدا صحبت از ارائه 50 میلیارد تسهیلات بود اما گاهی گفته می شود این رقم به 40 میلیارد رسیده و فقط باید منتظربود تا سرانجام چه مقدار تسهیلات داده می شود.

البته فقط نساجی بروجرد نیست که می تواند با دریافت تسهیلات طرح نوسازی را اجرا نماید و کارگران این واحد دوباره مشغول به کار شوند چرا که سامان کاشی و کاشی جم و برخی دیگر از واحدها هم منتظر دریافت تسهیلات هستند اما هنوز دریافت تسهیلات محقق نشده است.

سامان کاشی بروجرد به دلیل مشکلات مالی و نبود بازار فروش تعدادی از کارگران خود را اخراج ولی کاشی جم به طور کامل تعطیل شده و بارها و بارها مسئولین در سخنان خود گرفته اند که دریافت تسهیلات می تواند چرخ این صنایع را دوباره بچرخاند که تا کنون وعده ها در این راستا محقق نشده است.

"امید علایی" جانشین مدیر عامل نساجی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: قرار بود 50 میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح نوسازی پرداخت شود که این تسهیلات در پیچ و خم اداری قرار گرفته و هنور اقدام خاصی در این خصوص انجام نشده است.

وی اضافه کرد: با گذشت چند ماه از سال اما هنوز یک ریال هم تسهیلات به نساجی بروجرد پرداخت نشده و این در حالیست که حتی نساجی بروجرد پنج میلیارد مصوب سال گذشته را هم دریافت نکرده است.

به گفته وی البته مشکل سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه از دیگر مشکلات این کارخانه است .

به گزارش بازتاب بروجرد با توجه به این که استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده قرار شد در راستای این برنامه حمایت هایی از برخی واحدهای صورت گیرد تا رونق در واحد ها دیده شود اما تا کنون در این راستا نیز اقدامی صورت نگرفته و فقط در جلسات و برنامه ها صحبت از رونق و احیای دوباره واحدها به میان آمده است.