قیمت کالا؛ هر روز گران تر از دیروز

به نقل از هیجار ،امسال در فصل تابستان با افزایش چای، روغن، برنج ،شکر و مرغ آغاز شد و در سطح شهرستان الیگودرز نیز در هفته های اخیر علاوه بر افزایش قیمت شکر شاهد کمبود آن در بازار بودیم به طوری که در اکثر فروشگاهها شهرستان شکر وقند موجود نیست.

قیمت کالاهای ضروری هر ساله در آغاز ماه رمضان کلید خورده و تا پایان سال نیز با شیب ملایم ادامه خواهد داشت که بنا بر نظرات مردم این افزایش قیمتها در شهرستان الیگودرز حتی نسبت به سایر شهرهای استان بیشتر می باشد.

دولت باعوام فریبی قصد کاهش تورم را دارد

افروغ یکی از شهروندان الیگودرز با عدم نظارت بر قیمتها اشاره نمودوگفت:متاسفانه بدلیل احتکار شکر در انبارها قیمت آن در کل کشور افزایش یافته و هم اکنون این محصول را به قیمت هر کیلو 3600تومان خریداری می نمایم که نسبت به ماه گذشته حدود1200 تا 1500تومان افزایش قیمت داشته است و هم اکنون در بعضی نقاط شهرحتی بیش از 4هزار تومان بفروش می رسد.

وی ادامه داد:متاسفانه مسئولین تنها در سخنان خود و با عوام فریبی قصد نشان دادن کاهش تورم را دارند درحالی که قیمت اجناس بی سر وصدا و روزانه در حال افزایش است.

این فروشنده محصولات غذایی در الیگودرزاضافه کرد :شهرستان الیگودرز از مناطق محروم در کشور که باافزایش نرخ بیکاری در چند سال اخیر تنها درآمد مردم یارانه ها می باشد که با این اوضاع دیگر حتی این دریافتی کم نیز جوابگوی خوارک مردم نیز نمی باشد.

گرانی ،افزایش قیمت،گرانی در شکر در الیگودرز

دستگاههای نظارتی با متخلفان برخورد قانونی نمایند

سرلک یکی دیگر از شهروندان الیگودرز در این باره گفت : مسئولین که حقوق میلیاردی دریافت می کنند اصلا افزایش قیمت شکر وسایر مواد غذایی برای آنها مهم نیست و دولت نیز بجای نظارت بیشتر بر محصولات قیمت روغن وسایر کالاها را افزایش می دهد.

وی ادامه داد : متاسفانه در سطح شهرستان شاهد هستیم که با افزایش یک کالا عده ای افراد سودجو سایر محصولات خوراکی و موردنیاز مردم را افزایش می دهند و مسئولین شهرستان در این خصوص هیچ گونه اقدامی انجام نمی دهند.

این شهروند الیگودرز اضافه کرد:دستگاههای نظارتی بایددر خصوص قیمت کالاهای ضروری مردم با اعمال قانون با متخلفان برخورد نمایند چرا که همیشه شاهدیم  یک کالا با کیفیت یکسان دارای چندین قیمت در سطح شهرستان است.

 

15تن شکر در چند روز آینده در الیگودرز توزیع می شود

سعید گودرزی مسئول طرح وبرنامه جهاد کشاورزی الیگودرز درگفتگو با هیجار گفت:ستاد تنظیم بازاردر استان به ریاست استاندار ودبیری جهاد کشاورزی ودر شهرستانها به ریاست فرماندار که اقلام پر مصرف مانند برنج ،شکر ،مرغ  وگوشت منجمد و در ایام نوروز میوه را تهیه و با قیمتهای مصوب بین مردم توزیع می نماید .

وی ادامه داد: بمناسبت ماه رمضان در قالب طرح ضیافت 53تن شکرسفید و 20تن برنج وارداتی اورگوئه به شهرستان اختصاص داده شد که قیمت هر کیلو شکر به قیمت 2300تومان و برنج به قیمت 2880تومان به عمده فروشان شهرستان فروخته شد.

گودرزی اضافه کرد:هر کیلوگرم شکر باید به قیمت  2600تومان و برنج نیز باید هر کیلو 3200تومان بدست مصرف کننده برسد و در نیمه اول  ماه رمضان 38تن شکر در مرحله اول  توزیع شد که در چند روز آینده مرحله دوم نیز به میزان  15 تن شکر جهت توزیع تحویل عمده فروشان شهرستان داده خواهد شد.

مسئول طرح برنامه کشاورزی الیگودرز،سعید گودرزی

 

مسئول طرح وبرنامه جهاد کشاورزی گفت :این عمده فروشان مورد تایید اداره صنعت ومعدن و جهاد کشاورزی شهرستان هستند که بصورت مباشر وعاملین فروش طی نامه رسمی به جهاد کشاورزی معرفی و به آنها حواله جهت تحویل اقلام داده می شود .

وی با اشاره به اینکه سهمیه اختصاصی بر اساس شاخص جمعیتی و مناستها در طول سال می باشد اظهار داشت : سهمیه های اختصاصی برای  مردم شهرستان بسیار اندک می باشد که با توجه به نیاز ضروری مردم باید در جلسات بعدی این سهمیه ها مورد تجدید نظر قرار گیرد .

گودرزی اضافه کرد :نهادهای صنعت ومعدن تجارت ،تعزیرات و اتاق اصناف وهمچنین سازمان حمایت از مصرف کننده در خصوص قیمت ها و همچنین نحوه توزیع این اجناس باید نظارت داشته باشند .

این مسئول به عوامل تنش محصولات وکالاها در بازار نیز اشاره نمود وگفت: دولت باید درخصوص کالاهای ضروری مردم ابتدا تولیدات داخلی را حمایت و سپس ذخیره سازی مناسب انجام دهدچرا که سیستم نامناسب توزیع ،شبکه دلالی و مافیای اقلام از عواملی که همیشه سبب شده که محصولات وکالاهای ضروری با تنش مواجهه شده و چندین برابر قیمت بدست مصرف کننده برسد .

 

ارزانی شکر در انتظار تحقق وعده های مسئولین

به گزارش صاحب نیوز ،در حالی که بسیاری از مدیران از تولید نشدن شکر می گویند اظهارات معاون وزیر جهاد کشاورزی در این رابطه شنیدنی است که در گفت و گو با رسانه ها عنوان کرد: برخی عوامل زمانی و دلال‌بازی باعث گرانی مقطعی شکر شده بود اما هیچ کمبودی وجود ندارد و به زودی بازار این محصول به شرایط عادی باز می‌گردد.

کمبود شکر در الیگودرز،عکس،تصویر

قنبری با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در بازار شکر وجود ندارد می گوید: میزان موجودی بخش دولتی و ذخایر استراتژیک این محصول خصوصی به اندازه کافی است و محموله‌های وارداتی این محصول در حال تخلیه در گمرکات کشور است و صنف و صنعتی در صورت نیاز می‌تواند به شرکت بازرگانی دولتی ایران مراجعه کرده و هر میزانی که نیاز دارد، شکر از این شرکت خریداری کند.

این گفته ها در حالیست که بیش از دو هفته است همچنان بازاریان و مصرف کننده منتظر عملی شدن وعده ها و بازگشت قیمت شکر به پیش از گرانی هستند و هنوز هم محموله های دولتی در حال ترخیص از گمرکات هستند و فکر اساسی برای برطرف شدن نیاز ها نشده است.