حقوق‌های نجومی برکت الهی و اعتماد مردم را از بین می‌برند

سردار محمدرضا نقدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر اظهار داشت: انقلاب ما متکی به دو امر امداد الهی و اعتماد مردم است که با وجود این پرداخت‌های نامتعارف هر دو از بین می‌روند یعنی هم برکت الهی و هم اعتماد مردم سلب می‌شود.

وی افزود: پرداخت‌های نجومی مصداق غارت اموال بیت‌المال و نوعی اختلاس است که اقدام کنندگان و متخلفان باید علاوه بر بازگرداندن اموال بیت‌المال محاکمه، جریمه و مجازات شوند تا کسی توان و جر‌ت دست‌درازی دوباره به بیت‌المال را نداشته باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به راههای اجرای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی یکی از راه‌های تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است که توسعه تولیدات داخلی را در پی دارد و کمک به این مهم نیازمند مشارکت مردم در این عرصه است.

وی بیان کرد: تحولی که امسال اتفاق می‌افتد، تمرکز بسیج روی صنایع تبدیلی با ایجاد ماندگاری بالا و امکان عرضه به موقع محصولات آن به بازار است که علاوه بر آن ارزش افزوده تولیدات ارتقا می‌یابد و منجر به رونق اقتصادی می‌شود.

نقدی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و امکاناتی که در روستاها وجود دارد در نقاط مختلف شهر و روستا مبادرت به عملیاتی شدن صنایع تبدیلی کوچک می‌کنیم و ایجاد قطب‌های صنایع تبدیلی توسط خود مردم با کمک بسیج در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و دستور مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: مشکلی که فروش صنایع تبدیلی دارد در بعضی مواقع ممکن است با اشباع بازار روبه‌رو شده و افراد از کار دست بکشند که برای برون‌رفت از این مشکل برنامه‌ای که در دستور کار قرار گرفته این است که محصول معروف هر منطقه در قالب صنایع تبدیلی خود به برند آن منطقه تبدیل شود.

وی عنوان کرد: گروه‌های جهادی متشکل از صنعتگران، دانشجویان و متخصصان زبده بسیجی به روستاها می‌روند و از این صنایع از نزدیک با کمک خود مدیرانشان بازدید می‌کنند.

نقدی اظهار داشت: در صورت مشکل برای برون‌رفت از آن به آنها نسخه پیشنهاد کرده و بعد خودشان بین مدیران دستگاه‌های دولتی بانک‌ها با صنایع و اصناف وساطت می‌کنند و تا آنجا که می‌توانند با مداخله به حل مشکلات کمک می‌کنند.

وی در رابطه با جلوگیری از غارت بیت‌المال و مفاسد اقتصادی، گفت: همه ما باید نسبت به این مسئله حساس باشیم و در هر اداره و دستگاهی نیروهای متعهد همان اداره به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند زیرا این امر تنها مختص حجاب خانم‌ها نیست و در همه موارد باید به کار برده شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار داشت: در هر اداره‌ای وقتی کارمندی دید که فردی برداشت‌های اضافی می‌کند، از همان روز نخست با دیدن چنین موردی نخست خود فرد را نهی از منکر کند اگر گوش نکرد بلافاصله با حرکت جمعی جلوی آن را بگیرند.

وی در پاسخ به  تروریست خواندن ایران توسط وزارت خارجه آمریکا افزود: تمامیت تروریست مخصوص ایالات متحده آمریکا است که از هر انگشتش یک شر می‌بارد و از تمام دیکتاتورهای دنیا حمایت می‌کند.

نقدی بیان کرد: اگر بخواهیم یک جا مصداق کامل تروریست را بیان کنیم عمده آن رژیم آمریکا است که اگر کشوری را تروریست خطاب کند آن کشور باید افتخار کند که چنین جرثومه‌ای آن را تروریست خوانده است.