۱۵۰۰ مورد واقعه طلاق در لرستان رخ داد

مصطفی امانی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طی پنج ماه نخست امسال سه هزار و ۴۳۵ مورد واقعه فوت در لرستان به ثبت رسیده است اظهار داشت: به طور متوسط در هر شبانه روز ۲۲ مورد واقعه فوت در لرستان طی این مدت به ثبت رسیده است.

وی با اشاره اینکه همچنین به طور متوسط هر ساعت یک واقعه فوت در لرستان ثبت شده است گفت: ۹۹.۲ درصد فوتی ها در مهلت قانونی ۱۰ روزه خود در استان به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال لرستان همچنین به آمار ازدواج در لرستان طی امسال اشاره کرد و گفت: در پنج ماه نخست امسال هشت هزار و ۸۵۴ واقعه ازدواج در لرستان به ثبت رسیده است.

امانی پور با بیان اینکه در لرستان در هر شبانه روز ۵۷ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است گفت: همچنین به طور تقریبی هر ساعت دو واقعه ازدواج در لرستان به ثبت رسیده است.

وی همچنین به آمار طلاق طی پنج ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت هزار و ۵۵۵ مورد طلاق در لرستان به ثبت رسیده که نسبت ازدواج به طلاق در استان شش بوده و به ازای هر ۶ واقعه ازدواج در لرستان یک طلاق ثبت شده است.

مدیر کل ثبت احوال لرستان بیان داشت: در هر شبانه روز ۱۰ مورد واقعه طلاق در لرستان به ثبت رسیده است.

امانی پور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به فراوانی نام ها در استان اشاره کرد و گفت: طی پنج ماه نخست امسال پنج نام اول پسران به ترتیب امیر علی، حسین، محمد، علی و محمد طاها بوده و بیشترین فراوانی نام دختران نیز در لرستان به ترتیب فاطمه، زهرا، آوا، باران و نازنین زهرا بوده است.