اجرای طرح «قم‌رود» الیگودرز را با بحران کمبود آب مواجه کرده است

محمد خدابخشی ظهر امروز در حاشیه مراسم آبگیری سد رودبار الیگودرز با حضور وزیر نیرو با اشاره به معضلات اجرای طرح «قمرود» برای اهالی شهرستان الیگودرز اظهار داشت: به‌رغم ارائه خدماتی که با احداث پروژه‌های سدسازی صورت می‌گیرد همواره خساراتی از سوی این پروژه‌ها در مناطق دیگر به وجود می‌آید همچون طرح «قم‌رود» که برای تأمین آب چند شهر در کشور اجرا شده درحالی‌که با اجرای آن الیگودرز دچار بحران و نابودی شده است.

وی با تصریح بر اینکه اجرای طرح آب‌رسانی قم‌رود، الیگودرز و روستاهای تابعه این شهرستان را با بحران کمبود آب مواجه کرده است، افزود: توجه به تأمین آب در کشور یکی از اولویت‌های اساسی در کشور است اما این سزاوار نیست که با اجرای پروژه‌ای یک منطقه آباد و منطقه دیگر دچار اشکال شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس تصریح کرد: باید بررسی‌های لازم برای تأمین آب شهر قم از طریق گسل‌های البرز صورت گرفته و در این زمینه وزارت نیرو اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این سد بسیاری از روستاهای منطقه با مشکل کمبود منابع آبی مواجه شده‌اند، افزود: وزیر نیرو در حاشیه مراسم آبگیری سد رودبار دستور حل مشکل روستاهای خشک‌شده در مسیر پروژه آب‌رسانی قم‌رود را صادر کرده است که بر این اساس مشکلات به وجود آمده در روند احداث این سد که سبب بحران آب در بالغ‌بر 15 روستای این شهرستان شده است با پیگیری وزارت نیرو برطرف می‌شود.

خدابخشی همچنین از پرداخت مطالبات روستائیان منطقه از تصرف اراضی آن‌ها برای احداث سد رودبار خبر داد و گفت: بر اساس دستور وزیر نیرو مطالبات افرادی که با اجرای پروژه سد رودبار زمین‌هایشان را از دست دادند بدون وقفه پرداخت می‌شود.