جستجو برای شناسایی جسد کشف شده در دریاچه گهر

سرهنگ رضا شیرواژن در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دورود در رابطه با پیدا شدن جسد پیداشده در دریاچه گهر اظهار داشت: برای شناسایی هویت این جسد پیگیری‌هایی در حال انجام است و احتمال می‌رود که این جسد متعلق به همان شخصی باشد که سال 86 در این دریاچه مفقودشده است.

وی بابیان اینکه برای احراز هویت جسد پیداشده باید آزمایش DNE انجام شود، افزود: تا آزمایش DNE انجام نشود هیچ چیزی مشخص نیست.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان لرستان عنوان کرد: برای شناسایی و احراز هویت جسد پیداشده در دریاچه گهر دورود پیگیری‌هایی از طریق دادگستری و نیروی انتظامی در حال انجام است تا با اطلاع رسانی و پیدا کردن خانواده‌ای که سال 86 مفقودی در این حریم دریاچه داشتند آزمایش DNE انجام و مشخص شود که این جسد متعلق به مفقودی آن‌ها است یا خیر.

محمدباقر فهیم نیا رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دورود نیز پیش‌ازاین در رابطه با پیدا شدن این جسد در دریاچه گهر مطرح کرد که وزش باد شدید در دریاچه گهر سبب ایجاد موج در دریاچه می‌شود و با تکان خوردن جسد در زیرآب و بالا آمدن آن در نیزارهای اطراف گیر می‌کند که پس از کشف آن به‌وسیله قایق از میان نیزار خارج می‌شود.

به گزارش تسنیم، بیست و نهم شهریور ‌ماه با پیدا شدن جسد یک مرد در دریاچه گهر دورود پیگیری برای احراز هویت آن آغاز شد و از آنجا که در سال‌های اخیر هیچ موردی از مفقودی در این دریاچه اعلام‌نشده است، عوامل نیروی انتظامی لرستان احتمال دادن که این جسد متعلق به شخصی باشد که سال 86 در این کنار این دریاچه مفقود شده است اکنون نیز جسد پیدا شده پس از گذشته چند سال سالم و تنها  از ساق پا به پایین و ساق دست به پایین آن از بین رفته است.

9 سال پیش با مفقود شدن یک نفر در دریاچه گهر خانواده وی پس از اینکه هیچ‌گونه اثری از وی پیدا نکردند در همان محل سنگ‌قبری به عنوان یادبود گذاشته تا سالی یکبار برای گرامیداشت در کنار آن حاضر شوند.