جمع‌آوری معتادین متجاهر استان لرستان در دستور کار قرار گیرد

سید سعید شاهرخی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: وقتی برآیند کار شورای مبارزه با مواد مخدر در دو سال گذشته را نگاه می‌کنیم اقدامات خوبی را در راستای مقابله و برخورد با مواد مخدر در استان می‌بینیم.

وی به بحث معتادین متجاهر در استان لرستان اشاره کرد و افزود: فرمانداران با کمک نیروی انتظامی و شهرداری باید در جمع‌آوری معتادان متجاهر تلاش کنند و این موضوع باید در دستور کار باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: جلسات ماهیانه شورای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان‌های استان باید موردتوجه قرار داشته باشد و همانند چند وقت اخیر به‌خوبی برگزار شود.

وی بیان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بحث پیشگیری در حوزه مواد مخدر به‌ویژه در جوانان و نوجوانان در دستور کار قرار گیرد و دستگاه‌های مربوط باید به این موضوع توجه داشته باشند.

اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: تا پایان سال 90 بر ساس پایش آماری که در سطح کشور انجام‌گرفته بود استان لرستان در بین استان‌های پرخطر و با شیوع بالا در زمینهٔ اعتیاد قرار داشت.

وی افزود: سال 94 مجدداً یک‌پایش در سطح کشور و به‌ویژه در استان لرستان انجام شد و در آن 140 خوشه از شهرهای مختلف استان لرستان موردبررسی قرار رفت که در پایان بررسی‌ها مشخص شد لرستان به یک استان متوسط در بحث شیوع اعتیاد تبدیل‌شده و وضعیت نسبت به سال 90 بهبود پیداکرده است.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان عنوان کرد: در حال حاضر بر اساس آخرین آمار حدود 2.8 درصد جمعیت کشور را معتادان تشکیل می‌دهند که در استان لرستان  نیز حدوداً همین میزان جمعیت دچار اعتیاد هستند.

حیدری بیان کرد: استان لرستان دریکی دو سال اخیر در بحث پیشگیری از اعتیاد خوب عمل کرده است به‌گونه‌ای که رسیدن به میزان متوسط شیوع اعتیاد نیز این موضوع را نشان می‌دهد.