دفع اصولی پسماندهای عفونی در استان لرستان اجرایی شود

محمد اصلانی ظهر امروز در کارگروه پسماند استان لرستان با اشاره به معضل دفع غیراصولی پسماندهای پزشکی در استان اظهار داشت: دفع غیراصولی پسماندهای پزشکی مخالف رسالت و خدمات ارزنده ارائه‌شده توسط جامعه پزشکی است درحالی‌که اقشار جامعه انتظار رعایت اصول بهداشتی را از این جامعه دارند.

وی با اشاره به لزوم برخورد قاطع با متخلفان در حوزه دفع غیراصولی پسماندهای پزشکی در  استان افزود: ضرورت دارد اداره حفاظت محیط‌زیست استان لرستان با متخلفان دفع غیراصولی پسماندهای پزشکی برخورد جدی کند تا از بروز آلودگی‌های احتمالی در این زمینه جلوگیری شود.

معاون عمرانی استاندار لرستان جامعه پزشکی حامی و حافظ سلامت جامعه خواند و عنوان کرد: جامعه پزشکی باید بر دفع صحیح زباله‌های پزشکی و عفونی اهتمام کافی داشته و در این زمینه اقدامات لازم همچون استقرار دستگاه بی خطرساز زباله در مطب‌های پزشکی برای دفع پسماندهای عفونی را انجام دهد.

وی از بازرسان حفاظت محیط‌زیست استان لرستان خواست تا به‌صورت گردشی نسبت به رصد تمامی مطب‌های پزشکان استان لرستان اقدام کرده و افزود: در این راستا در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفین برخورد قانونی اعمال کنند.

اصلانی دفع اصولی پسماندهای عفونی در سطح استان را نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم و انجام اقدامات فرهنگی در جامعه دانست و بیان کرد: دفع اصولی پسماندهای عفونی باید در مدت 45 روز آینده در استان لرستان اجرایی شود.

 مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان نیز در این جلسه پسماندهای پزشکی را یکی از معضلات جدی آلودگی زیست‌محیطی در استان دانست و گفت: برای رفع این معضل نیاز به همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی است.

وی بابیان اینکه رفع معضل پسماندهای عفونی مطالبه عموم مردم است، خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های اجرایی مربوطه در این زمینه پیگیری‌های لازم را در دستور کار خود قرار دهند ضمن اینکه اداره حفاظت محیط‌زیست لرستان نیز در راستای دفع اصولی زباله‌های پزشکی با متولیان امر همکاری لازم را انجام می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان با انتقاد از عدم همکاری متولیان امر در ایمن‌سازی و دفع اصولی زباله‌های پزشکی عنوان کرد: اداره حفاظت محیط‌زیست استان لرستان تا مراحل پلمپ مطب‌های پزشکی نیز اقداماتی انجام داده اما تاکنون همکاری قابل‌توجهی از سوی برخی متولیان با این امر انجام نگرفته است.