سرنوشت نامعلوم 400تن قیر در الیگودرز!

به نقل از سفیرافلاک؛ در چند روز گذشته شایعاتی در شبکه های اجتماعی  در این رابطه که  حدود 400 تن قیر که به شهرستان الیگودرز اختصاص داده شده است سرنوشت نامشخصی دارد پخش شده است.

 

متاسفانه در بعضی از کانال ها شاهد بد اخلاقی ها وقضاوت هایی بودیم  و برخی از کاربران صحبت هایی را از زبان مسئولین بیان و یا  با انتشار عکس مسئولین؛ جملات را به سایر مسئولین نسبت می دادن.

 

این در حالی است که تعدادی از شهروندان الیگودرز در پیام های متعددی خواستار پیگری جدی موضوع توسط رسانه ها شدند و انقادهای خود را نسبت به سکوت مسئولین شهرستان الیگودرز در این رابطه ابراز کردند.

 

پایگاه خبری سفیرافلاک موضوع را از برخی از مسئولین شهرستان الیگودرز پیگیری کرد.

 

منوچهر میرزایی؛ رئیس شورای شهر الیگودرز در گفت وگو با  خبرنگار سفیرافلاک  گفت:  اواخر سال گذشته با پیگری شورای شهر حواله  هزار و 300تن قیر از سوی سازمان شهرداری‌های وزارت کشور  برای شهرستان الیگودرز صادر شد.

 

900تن قیر تحویل شهرداری الیگودرز شده است

وی ادامه داد: فروردین امسال حدود  900تن قیر در چند مرحله جهت آسفالت  تحویل شهرداری الیگودرز شد .

 

میرزایی با اشاره به اینکه در ارسال 400تن قیرباقی مانده  از سوی کارخانه کوتاهی شده است اظهار داشت: مقدار 400تن قیر باید  ظرف مدت 45 روز  تحویل شهرداری می شد  ولی به دلایل  نا مشخصی در این خصوص از سوی مسئولین کارخانه  کوتاهی شده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که  چرا بعد از گذشت 6 ماه پیگیری های لازم در این خصوص انجام نشده است افزود: پیگیری ها در این مدت انجام شده و مطابق قرداد کارخانه موظف است که قیر را تحویل دهد ولی در این خصوص کوتاهی کرده است .

 

رئیس شورای شهر الیگودرز گفت: هفته گذشته تعدادی از اعضای شورا و شهردار جهت پیگیری در این خصوص به  تبریز مراجعه کردند وطی جلسه ای که  با مسئولین این کارخانه برگزار مقرر شد که در این خصوص اقدامات لازم از سوی کارخانه انجام شود.

 

قطعا مقصر اصلی مدیران کارخانه  قیر هستند

وی اضافه کرد: متاسفانه شایعاتی در شبکه های اجتماعی پخش  و اتهاماتی نسبت به برخی افراد  مطرح شده است که اصلاحقیقت نداشته وخواهشمندیم که مردم  پیش‌داوری در این خصوص نداشته  باشند و قطعا مقصر اصلی مدیران کارخانه  قیر هستند که در این خصوص کوتاهی کرده اند.

 

میرزایی در پاسخ به این که چه زمان این مقدار  قیر تحویل شهرداری الیگودرز می شود  بیان نمود : زمانی دقیق برای تحویل قیر مشخص نشده است ولی عملیات آسفالت تا زمانی که سرمای  هوا به ما اجازه دهد ادامه خواهد داشت.

 

وی  در ادامه ضمن قدر دانی از زحمات شهردار الیگودرز اظهار داشت : اعضای  شورای شهر و شهردار از حقوق مردم دفاع خواهند کرد و بررسی های لازم در این خصوص ادامه دارد و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی این موضوع اطلاع رسانی می شود.

 

در این خصوص اظهار نظری ندارم

برای بررسی بیشتر موضوع با دالوند شهردار الیگودرز نیز گفت وگوی  تلفنی برقرار شد که وی در این خصوص گفت: فعلا چیزی مشخص نیست و در این خصوص هیچ گونه  اظهار نظری ندارم و  در هفته آینده مطالب را ارائه خواهم داد.

 

همه 1300تن  قیرتحویل شهرداری الیگودرز شده است

در حالی شهردار اظهار بی اطلاعی می کند و رئیس شورای شهر نیز خبر از تحویل تنها 900 تن قیر از کارخانه می دهد که اصغر محمد زاده  مدیر بازرگانی شرکت نگین فخر آذربایجان نظر متفاوتی دارد وی در این خصوص گفت: همه 1300تن  قیرتحویل شهرداری الیگودرز شده است و رسید آن موجود است.

 

 

وی ادامه داد: همه اسناد و مدارک تحویل قیر موجود است و سرپرست شهرداری الیگودرز وقت  آن را تحویل گرفته است.

 

محمد زاده اظهار داشت: این شرکت با 213شهرداری در سراسر کشور همکاری دارد مسئولین دهیاری ها وشهرداری ها کشور  از ما جواب می خواهند و هر حواله ای که برای شهر صادر می شود ما موظفیم که همه را تحویل داده  واز تحویل گیرنده  رسید دریافت نماییم.

 

400تن قیر مقدار کمی نیست که گم شده باشد؟

مدیر بازرگانی شرکت نگین فخر آذربایجان  گفت : 400تن قیر مقدار کمی نیست که گم شده باشد؟ چه اتفاقی پس از تحویل  قیر بر سر آن آمده  باید از سرپرست شهرداری وقت  سوال شود!

 

وی به اظهارات اعضای شورای شهر الیگودرز واکنش نشان داد و افزود : متاسفانه مسئولین شورای شهر الیگودرز قصد دارند که کارخانه را بعنوان مقصر اصلی معرفی نمایند  و گناه  را به گردن دیگران بیندازند در حالی که باید سرپرست شهرداری الیگودرز پاسخگو باشد.

 

قیر در محلی که شهرداری تعیین کرد بر اساس رسید تحویل داده شده است

محمد زاده اضافه کرد:  محل تحویل این مقدار قیر را شهرداری الیگودرز تعیین و هر مکانی که مشخص کردند قیر تحویل داده شده است، بارنامه  و رسید مدارک مشخص و  موجود است.

 

مدیر بازرگانی شرکت نگین فخر آذربایجان اظهار داشت : این شرکت  در آن زمان علاوه بر  الیگودرز  به شهرداری های کنگاور ،کوهدشت رودان و.... نیز قیر تحویل داده است  و چگونه که شهرداری های این شهر به صورت کامل قیر تحویل گرفته اند.

 

وی افزود: همچنین سازمان شهرداری ها ودهیاری های  وزارت کشور با این شرکت جهت تحویل قیر به سایر شهرداری ها  قرادادی به مقدار 50 هزار تن منعقد کرده است.

 

متاسفانه برخی شهرداری ها قیر را به پیمانکاران می فروشند

محمد زاده بیان داشت : متاسفانه پس از تحویل برخی شهرداری هایی  هستند که قیر را به پیمانکاران می فروشند وشرکت مسئولیتی در این خصوص ندارد.

 

حال سوالی که از اعضای  شورای شهر  و شهرداری در این خصوص باید پرسیده شود این است با توجه به اینکه شهردار الیگودرز و شورای شهر چندین نشست خبری با خبرنگار آن برگزار کرده اند چرا تا به حال در این خصوص اطلاع رسانی لازم را نکرده اند تا از بروز این شایعات جلوگیری شود؟

 

آیا سکوت در مقابل این شایعات وعدم پاسخگویی به سوالات خبرنگاران بر این شایعات مهر تایید نمی زند؟ چرا با توجه به اهمیت موضوع اطلاع رسانی درستی صورت نمی گیرد.

 

این در حالی است که تناقض زیادی میان صحبت های رئیس شورای شهر، شهردار و مدیر بازرگانی شرکت نگین فخر آذربایجان وجود دارد؛ پیگیری پایگاه خبری سفیرافلاک جهت مشخص شدن سرنوشت 400 تن قیر که بیت المال محسوب می شود ادامه دارد.