‌کشف ۱۰ میلیارد کالای قاچاق در خرم‌آباد

سرهنگ علی احمدی تبار از توقیف دو دستگاه تریلر کانتینر و کشف 24 تن انواع لاستیک خودرو و لوازم آشپزخانه خارجی قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال در خرم‌آباد خبر داد و اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی استان در محور آزادراه پل زال - خرم‌آباد دو دستگاه تریلر کانتینر حامل بار قاچاق که از استان‌های جنوبی کشور به پایتخت بارگیری شده بود را توقیف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودروهای مذکور مقدار 24 تن انواع لاستیک خودرو سبک و سنگین و لوازم آشپزخانه خارجی قاچاق کشف شد.

جانشین انتظامی استان لرستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله‌های مکشوفه را 10 میلیارد ریال اعلام کردند عنوان کرد: در این راستا چهار متهم دستگیر و به مراجع ذی‌صلاح معرفی شد.

سرمایه‌گذاری 942 میلیارد ریالی در منطقه ویژه اقتصادی لرستان

رازانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی لرستان به مساحت 463 هکتار براساس مصوبه هیئت‌وزیران در شهرستان ازنا واقع است.

وی افزود: تعداد 25 واحد صنعتی در منطقه مستقر است که بالغ‌بر 450 نفر نیز در این واحدها اشتغال دارند و میزان سرمایه‌گذاری این واحدها در منطقه حدود 942 میلیارد ریال است.

وی عنوان کرد: واحد صنعتی بایر افلاک که در این منطقه مستقر است یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های خاورمیانه در تولید دارو در دو فاز دامی و انسانی و با 100 نفر اشتغال و سرمایه‌گذاری 432 میلیارد ریال در فاز اول است که انواع آمپول‌های تزریقی و سوسپانسیون‌ها و پودرهای دارویی را تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان بیان کرد: واحد صنعتی فولاد نیز در قطعه زمینی به مساحت 100 هکتار با ظرفیت تولید یک‌میلیون و 200 هزار تن ورق فولادی در ضخامت‌های مختلف و پیش‌بینی اشتغال هزار و 200 نفر و با توجه به ماشین‌آلات خریداری‌شده و پیشرفت کار پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 96 به بهره‌برداری برسد و موجبات رونق اقتصادی خواهد بود.