لرستان وارث بیکاری است

هوشنگ بازوند استاندار لرستان ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: تصور کنید ما در رابطه با اشتغال وارث آواری از بیکاری هستیم و توقع نداشته باشید بعد از 12 سال بیکاری یک یا دو ساله حل شود امام خروجی این سرمایه گذاری ها قطعا بر بیکاری تاثیر دارد .

وی افزود: در سال 92 حجم سپرده گذاری حدود سه هزار و 700 میلیارد تومان بوده که اکنون حجم سپرده گذاری بالای هشت هزار میلیارد تومان است که نشان می دهد تحولی  در بحث سرمایه گذاری و سرمایه در استان شکل گرفته است .

 استاندار لرستان  با اشاره به اینکه در سال 92 گردش مالی یک فرد تقریبا به سمت صفر میل می کرد و امسال بیشتر شده است، بیان کرد: هر چند که با استاندارد آن خیلی فاصله دارد گردش مالی یک فرد در یک کشور پیشرفته 62 بار در سال است که در لرستان تقریبا صفر بوده است  که امسال درسند اشتغال دو هزار و 100 میلیارد تومان بنا بوده بانک ها تسهیلات پرداخت کنند که تا کنون  که تا کنون هزار و 140 میلیاردتومان آن تسهیلات پرداخت شده است.

وی عنوان کرد:  در جلسه قبل گفتیم تیم نظارتی بر کار آنها عملکرد داشته باشد که تسهیلات منجر به انحراف نشود  که چند گروه  این کار را انجام می دهد، اما وام گیرنده درصدی را  صرف هزینه تجهیرات می کنند که نصب آنها زمان بر می شود و قطعا خروجی آن را در 6 ماهه دوم سال می بینید.