پروازهای فرودگاه خرم‌آباد آبان ماه امسال از سرگرفته می‌شود

حسین اسفندیاری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر فرودگاه خرم‌آباد در جمع خبرنگاران در رابطه با روند توسعه فرودگاه خرم‌آباد اظهار داشت: در طول پنج سال گذشته یک تحول برجسته‌ای در حمل‌ونقل هوایی استان لرستان انجام‌شده بدین معنا که کلیه زیرساخت‌های لازم برای ارتقای این فرودگاه انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه باند فرودگاه خرم‌آباد به میزان کافی تطویل پیداکرده است، افزود: با افزایش باند فرودگاه خرم‌آباد هواپیماهای 737، ایرباس 300600 و هواپیماهای مشابه آن می‌توانند در آن نشست‌وبرخاست داشته باشند که البته این امر نیازمند وجود مسافر لازم است و تقاضای مسافر لازم برای این رده هواپیما در استان باید به وجود بیاید.

قائم‌مقام شرکت فرودگاه‌های کشور  عنوان کرد: دستگاه‌های ناوبری موردنیاز در فرودگاه خرم‌آباد نصب‌شده و بر اساس برنامه کار توسعه باند این فرودگاه تا آبان امسال به اتمام  می‌رسد.

وی بیان کرد: یکی از پروژه‌هایی که امروز به‌طور خاص برنامه آن در فرودگاه خرم‌آباد آغازشده است روشنایی باند فرودگاه است که  از محل خریدهای خارجی انجام می‌شود.

اسفندیاری تصریح کرد: خوشبختانه خرید چراغ‌های باند این فرودگاه انجام‌شده و اکنون در گمرک  فرودگاه امام خمینی (ره) آماده است از طرفی چراغ‌های  سیستم کمک بصری ناوبری نیز خریداری و نصب می‌شود.

وی گفت: عملیات کارهای ساختمانی در فرودگاه آغاز و تقریباً 10 کیلومتر کانال زده‌شده است که  برای این کار نیز حدود 52 کیلومتر کابل‌کشی انجام می‌شود.

قائم‌مقام شرکت فرودگاه‌های کشور  بهسازی بلوار، پاویون، ترمینال فرودگاه را از دیگر اقدامات انجام‌شده در این فرودگاه دانست و اظهار داشت: برای راه‌اندازی ترمینال این فرودگاه در آینده، مطالعات آن امسال در دستور کار قرار داده‌شده است.

وی افزود: یکی  از راه‌های توسعه مناطق در دنیا زمینه‌سازی برای حمل‌ونقل هوایی برای فرودگاه است که با کمک مسئولان ارشد لرستان بستر اصلی آن در لرستان انجام‌گرفته است.

اسفندیاری در رابطه با دیگر فعالیت‌های شرکت فرودگاه‌های کشور در سطح کشور عنوان کرد: تقریباً در اکثر فرودگاه‌های کشور در حال انجام فرودگاه‌های بزرگ هستیم.

وی به فعالیت 70 ساله فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و گفت: در این فرودگاه نیز عملیات بازسازی اساسی باندهای فرودگاه در دست اقدام است به‌طوری‌که تنها برای یکی از باندهای این فرودگاه 100 میلیارد تومان هزینه شده و پس از اتمام باند اول بازسازی باند دوم نیز آغاز می‌شود.

قائم‌مقام شرکت فرودگاه‌های کشور بابیان اینکه رادارهای موردنیاز کشور نیز به‌تدریج در حال خریداری است، بیان کرد: واقعاً یک حرکت جهادی عمده‌ای در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حال انجام است و  در استان لرستان نیز با توجه به همراهی مسئولان این حرکت شتاب آن خیلی بیشتری داشته است.

وی میزان طلب شرکت فرودگاه‌های کشور از شرکت‌های هواپیمایی را حدود 700 میلیارد تومان برشمرد.