سالن ورزش باستانی بروجرد به بهره‌برداری رسید

ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش از سالن ورزش باستانی شهرستان بروجرد بهره‌برداری شد.

عملیات اجرایی احداث این سالن ورزشی از سال 91 با زیربنای 322 مترمربع در مجموعه ورزشی ولایت بروجرد بااعتباری معادل 500 میلیون تومان آغاز شد و هم‌اکنون با افتتاح این پروژه تعداد سالن‌های باستانی شهرستان بروجرد به دو سالن رسیده است.

در این آئین علی یاور عزیز پور مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با اشاره به میانگین 50 سانتیمتری سرانه ورزش استان در سال گذشته اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون میانگین سرانه ورزشی استان پنج سانتیمتر افزایش‌یافته که تا پایان خرداد ماه سال آینده 10 سانتیمتر به سرانه ورزشی استان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به بالا بودن میانگین سرانه فضای ورزشی شهرستان بروجرد نسبت به میانگین استانی گفت: هم‌اکنون سرانه فضای ورزشی در استان  55 سانتیمتر درحالی‌که میانگین سرانه فضای ورزشی استان لرستان در مقایسه با میانگین 76 سانتی‌متری کشور 23 سانتیمتر کمتر است که تلاش می‌شود با انجام اقدامات عمرانی و جذب اعتبارات لازم این میزان به میانگین کشوری برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان بابیان اینکه در سال‌های اخیر سهم بخش خصوصی در ارتقاء سرانه ورزش استان کمتر از دو درصد بوده است، افزود: افزایش 161 هزار مترمربع به سرانه ورزشی استان لرستان در دستور کار اجرایی این سازمان قرار دارد و تلاش می‌شود با دعوت از بخش خصوصی این میزان افزایش یابد.

علی کورانی‌فر فرماندار بروجرد نیز در این آئین حوزه ورزش و جوانان را از اولویت‌های دولت خواند و گفت: در کنار توجه به امور اشتغال و استفاده از ظرفیت جوانان در حوزه‌های مختلف باید درصدد برنامه‌ریزی برای ارتقاء ورزش قهرمانی و پهلوانی باشیم.

وی افزایش اماکن ورزشی را از خواسته‌های مهم جوانان خواند و افزود: ورزش باستانی گل سرسبد ورزش‌های کشور است که باید موردتوجه جدی قرار گیرد چراکه تمامی آموزه‌های دینی و خصائل اخلاقی در این ورزش نهفته است.