بدهکاری ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری خرم‌آباد

رضا حاصلی امشب در دویست‌و دهمین جلسه علنی شورای شهر که در سالن جلسات این شورا برگزار شد اظهار داشت: فاصله جلسات شورا و حجم کارها به‌گونه‌ای زیاد است که در بحث نظارت کلی شورا بر مسائل شهرداری احساس کمرنگی می‌شود.

وی افزود: متأسفانه شهردار از پاسخگویی و حضور در جلسات شورا گریزان است، در شان یک مدیر پاسخگو نیست که از حضور در  مقابل افکار عمومی، شورا و پاسخگویی به این شکل عمل کند.

عضو شورای شهر خرم‌آباد عنوان کرد: رأی مثبت دادن به عیدی بیرانوند به دلیل شناخت وی از مجموعه شهرداری، تجارب مدیریتی قبلی و وعده‌هایی بود که به‌صورت شخصی، در صحن شورا و در حضور استاندار مبنی بر  ایجاد تحول در مدیریت شهری دادند.

وی بیان کرد: عیدی بیرانوند بارها بیان کرد تاکنون ضعف مدیریت در شهرداری بوده که اگر من شهردار شوم ظرف مدت کوتاهی  حداقل 200 میلیارد منابع درآمدی شهرداری و مطالبات شهرداری را احیا می‌کنم.

حاصلی تصریح کرد: حدود دو سال است وی شهردار است و وعده‌ها همچنان پابرجا، شهرداری نتیجه عملکرد شورا است یعنی آنچه در شهر اتفاق می‌افتد و عملکردها ماحصل تصمیمی است که در انتخاب شهردار گرفته شده است.

وی بابیان اینکه شرط پویایی و موفقیت، نظارت و تعامل است خاطرنشان کرد: متأسفانه با گرفتن ابلاغ و شروع مدیریت شهردار، پاسخگویی به مطالبات مردمی به‌مرور زمان کمرنگ یا فراموش‌شده است.

عضو شورای شهر خرم‌آباد گفت: اقداماتی در سطح شهر انجام‌شده اما باید افکار عمومی را آگاه کنیم که این  اقدامات چطور انجام می‌شود، اگر بخواهیم مقایسه کنیم در ابتدای شروع به کار شورای چهارم که سه ماه نخست نصیری، 9 ماه مهرابی و حدود دو سال عیدی بیرانوند شهردار است، اعضای شورا باید عملکردها را بررسی کنند تا مشخص شود میزان بدهی هرکدام از شهرداران چقدر بوده است.

وی اظهار داشت: باید مشخص شود هرکدام از شهرداران چقدر شهرداری را مقروض و بدهکار کرده‌اند، کارهایی انجام‌شده اما حجم بدهی‌ها، مشکلات و مسائل مالی شهرداری که تنها یک روپوش به‌ظاهر زیبا می‌گذارند، حجم خطرناک و وضعیتی بحرانی است که هرلحظه این مجموعه مدیریتی را با بحرانی سخت مواجه خواهد کرد.

حاصلی بابیان اینکه شهرداری خرم‌آباد بالغ‌بر 100 میلیارد تومان بدهکار است افزود: شهرداری در زمان تحویل به عیدی بیرانوند حدود 15 الی 16 میلیارد بدهی داشت اما الآن بالغ‌بر 100 میلیارد تومان بدهکار است که این‌ زنگ خط‌ر است و باید به آن توجه شود.

وی عنوان کرد: تجمع کارگران زحمت‌کش فضای سبز، پیمانکاران بخش خصوصی و آنچه گاه‌وبیگاه در گوشه و کنار این شهر اتفاق می‌افتد ضعف مدیریت را می‌رساند که دود این  ضعف مدیریت و این ولنگاری‌های مدیریت به چشم  قشر پایین‌دست می‌رود.

عضو شورای شهر خرم‌آباد بیان کرد: این مسائلی نیست که بخواهیم به‌راحتی از آن بگذریم، امانتی به‌عنوان رأی مردم در دست داریم که در مقابل آن مسئولیم.

وی تصریح کرد: وقتی حوزه کاری خود را با یک سری مسائل قومیتی، رفاقتی و رفع مسائل شخصی بسنده کنیم و سرپوش بگذاریم به‌طورقطع چشم بیدار افکار عمومی این‌ها را خواهد دید.

حاصلی خاطرنشان کرد: نباید خود را به خواب غفلت بزنیم، مدت‌های زیادی است شهر خرم‌آباد به‌عنوان  مرکز استان از داشتن  حداقل امکانات شهری و آسفالت مناسب محروم است.

وی بابیان اینکه آسفالت قطره‌چکانی که با تلفن و  سفارش در برخی مناطق انجام می‌شود کار غیراخلاقی است گفت: در شهرداری هماهنگی وجود ندارد، این جزیره‌ای عمل کردن و شقه شدن شهرداری دودش به چشم مردم این شهر می‌رود چراکه مدیریت مقتدری در شهرداری خرم‌آباد وجود ندارد؛ هرکسی بخشی را تملک و تصاحب کرده و هر کاری که بخواهد انجام می‌دهد ولی شهردار دل‌خوش این است که در کرسی شهرداری نشسته و صد افسوس و مصیبت که شهردار در طول ساعات کار کمتر از دو ساعت در محل کار خود حاضر است.

عضو شورای شهر خرم‌آباد اظهار داشت: شهردار حتی خود را از دید اعضای شورا مخفی می‌کند این چه نظارتی است که ما می‌کنیم، آسیبی که الآن گریبان گیر بخش اعظم مدیریت ما شده و شهرداری از آن مستثنی نیست حضور افراد در جلسه است، جلساتی بدون محتوا و نتیجه که اگر این آمار جلسات محاسبه شود باید الآن شهر وضعیت مطلوبی داشته باشد ولی نتیجه کار کجاست و چه باید بگوییم.

وی افزود: تا کی باید سکوت کنیم تا رضایت یک نفر را به دست بیاوریم آیا می‌شود جواب افکار عمومی را با این حرف داد؛ موضوعی که جای تأسف دارد نبود ثبات مدیریت است.

حاصلی عنوان کرد: ثبات مدیریت به شرطی خوب است که مدیریت موفق باشد، شهردار منابع انسانی، مالی و بودونبود شهرداری را صرف نگهداری خود در این میز می‌کند و هیچ واقف نیست که مدیران میانی شهرداری چه‌کاره هستند.

وی بیان کرد: آیا گذاشتن یک مدیر بدون تجربه و شاید کمتر از دو سال استخدام با یک مدیر باتجربه و یا مدیری که مدرک نامرتبط دارد به‌جای مدیری که مدرک مرتبط دارد تبدیل به اثر است.

عضو شورای شهر خرم‌آباد تصریح کرد: کدام  تحول مثبت انجام‌شده، در سیر این مدت هرجایی که احساس کنند نیاز  است دلی را به دست بیاورند و دوام پیدا کند به‌عنوان صدقه جاریه چهار جایگاه را واگذار می‌کنند که این ننگ است.