تسهیلات بانکی به بازسازی واحدهای مسکونی لرستان پرداخت شود

فرهاد خاکی‌پور امشب در جلسه شورای عالی مدیریت بحران استان که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: بازسازی و مرمت ساختمان‌های روستایی و شهری در سطح شهرستان‌های استان مصوبه هیئت دولت بود که از دو محل اعتبارات تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض لحاظ شود.

وی افزود: 200 واحد شهری، هزار واحد احداثی روستایی، 800 واحد تعمیراتی روستایی و 950 فقره کمک معیشتی از خسارات سیل استان لرستان بوده که در بحث 200 واحد شهری، مصوبه هیئت دولت مبنی بر روش کار و دستورالعمل اجرایی متأسفانه مقداری با مقاومت مواجه شدیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان عنوان کرد: بانک ملت 250 واحد احداثی و 333 واحد تعمیراتی داشت که متأسفانه حتی یک مورد از این تسهیلات را زیر بار نرفت و با وجود مکاتباتی که انجام‌شده پس از گذشت یک سال تاکنون این موضوع محقق نشده است.

وی بابیان اینکه در راستای بازسازی مسکن در شهرستان کوهدشت ستاد بازسازی راه‌اندازی شد تصریح کرد: کمک‌های بلاعوض تاکنون پرداخت‌نشده که در این زمینه به‌طور جد مشکل‌داریم و موضوعی ناراحت‌کننده برای مردم ایجادشده است.

خاکی‌پور گفت: برای دریافت تسهیلات بانک ملت و باقی‌مانده بانک رفاه نیز پیگیری می‌شود که امیدواریم این موضوع محقق شود.

وی اظهار داشت: از 200 واحد مسکن شهری، 109 واحد انعقاد قرارداد شده که 79 مورد موفق شدند قسط اول بگیرند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان اظهار داشت: از یک هزار واحد نیز 250 واحد مربوط به بانک ملت بوده که اقدامی انجام‌نشده، 714 مورد معرفی به بانک شده که حدود 50 درصد آن موفق شدند قرارداد ببندند.

وی افزود: از 800 واحد تعمیرات روستایی 287 واحد معرفی به بانک شده که 386 واحد موفق شدند تسهیلات دریافت کنند و از 950 واحد لوازم‌خانگی 607 واحد موفق شدند تسهیلات دریافت کنند.

خاکی‌پور عنوان کرد: در بخش احداثی و تعمیراتی بانک ملت و کمک‌های بلاعوض در راستای سیلاب‎های اخیر لرستان محقق نشده است.