45 درصد کشته‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای جوان هستند

صبح و عصر امروز ششمین نشست تخصصی کارگروه ایمنی و ترافیک کشور با حضور مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و رؤسای 12 استان کشور در لرستان برگزار شد.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این نشست وضعیت موجود ایمنی و کاهش تلفات ناشی از تصادفات موضوع مهمی است که در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: انتخاب لرستان به عنوان ششمین استانی که نشست تخصصی در آن برگزار شد، دلایل مختلفی دارد از جمله اینکه جای این بحث در غرب کشور خالی بود.

جواد هدایتی با بیان اینکه با وجود اینکه شاهد کمترین کاهش تلفات جاده‌ای در استان‌های زاگرس بوده‌ایم، افزود: استان لرستان استثنا بوده و توانسته در طول برنامه پنجم با متوسط کاهش 9 درصد سالیانه رتبه سوم کشور را کسب کند که همین امر باعث شد، تا امروز این نشست را در استان لرستان برگزار کنیم.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تبیین کرد: سازمان بهداشت جهانی تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات به ازای هر یکصد هزار نفر در دنیا را 17,5 نفر اعلام کرده است که این شاخص در شرق مدیترانه که ایران نیز جزو آن است، 19,5 نفر و در ایران 21 نفر است، از این‌ رو نسبت به دنیا وضعیت خیلی بدی نداریم.

این مسؤول، 45 درصد کشته‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای جوان هستند، تصریح کرد: در طول سال 16 هزار کشته و بیش از 320 هزار مصدوم و مجروح تصادفی داریم که بعضی از آنها مادام‌العمر مصدوم می‌شوند، بنابراین ما در برنامه پنجم و ششم توسعه به دنبال کاهش این تعداد تا 10 هزار کشته در سال هستیم.

در ادامه علی زندی‌فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: امروز لرستان میزبان اولین نشست تخصصی کارگروه ایمنی و ترافیک کشور بعد از ادغام هست.

وی هدف از این نشست را بررسی نقشه راه صدور دستورالعمل‌های مراکز معاینه فنی، نحوه بررسی و تجزیه و تحلیل آمار تصادفات و سایر آمارهای ایمنی و چگونگی استفاده از ظرفیت ادغام راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برشمرد.

زندی‌فر در ادامه گزارش عملکردی را در رابطه با کارهای صورت گرفته ارائه داد.

صبح و عصر امروز ششمین نشست تخصصی کارگروه ایمنی و ترافیک کشور با حضور مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و روسای 12 استان کشور در لرستان برگزار شد.