ممنوعیت کشتار دام در معابر کوهدشت

کشتار دام و مرغ در حالی در شهرستان کوهدشت در معابر عمومی به امری عادی تبدیل‌شده و هیچ‌گونه ضوابط بهداشتی در ذبح نیز رعایت نمی‌شود که معضل زیست‌محیطی بیخ گوش سلامت مردم را تشدید می‌کند.

جلسه کمیته پسماند کوهدشت و شورای بهداشت و امنیت غذایی این شهرستان امشب با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد تا موضوعی مبتلابه در این شهرستان را هرچند دیر بررسی کرده و انتقاداتی به این موضوع وارد کنند.

نور محمد فردی بیرانوند در این جلسه با انتقاد از ذبح دام و مرغ به‌صورت سنتی و در معابر این شهرستان گفت: زیبنده مردم شهرستان کوهدشت نیست که کشتار دام و مرغ مورداستفاده آن‌ها بدون رعایت مسائل بهداشتی در معابر خیابان‌ها صورت پذیرد.

وی افزود: هر مسئولی در راستای  وظایف خود باید بر آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و قوانین آشنا باشد زیرا زبان گویای مسئولان اشرافیت بر قانون و اجرای درست آن است.

فرماندار کوهدشت با دفاع از حق مردم در استفاده از گوشت بهداشتی ذبح‌شده عنوان کرد: این حق مردم است که بدانند گوشتی که در قصابی‌ها به آن‌ها عرضه می‌شود بهداشتی و سالم است و در ذبح آن اصول اولیه بهداشت رعایت شده یا خیر.

وی احترام به قانون و اجرای آن را ضمانت سلامت جامعه در تمامی امور دانست و تصریح کرد: از جمله مسائل  بهداشتی ذبح دام و مرغ در کشتارگاه‌های مجاز است که متأسفانه این مسئله در سال‌های اخیر باوجود پیشرفت صنعتی در کشور توسط برخی افراد نادیده گرفته می‌شود.

فردی بیرانوند وجود پیوست فرهنگی را لازمه انجام هر کاری دانست و تأکید کرد: مردم سرمایه‌های انقلاب هستند و با کمک آن‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد بنابراین نباید به مردم برای اعمال قانون در هر زمینه‌ای فشار وارد آورد بلکه باید با کمک آن‌ها قانون را اجرا نمود.

وی تشکیل گروهی به‌منظور بازرسی از مراکز عرضه محصولات پروتئینی و دامی را ضروری دانست و گفت: به این منظور لازم است با انجام بازرسی توسط گروهی متشکل از  ادارات عضو این ستاد از مراکز عرضه محصولات گوشتی  مؤلفه‌های بهداشتی بازدید شده و نحوه ذبح دام در این مراکز به‌دقت بررسی شود و مراتب  بازرسی و اقدامات انجام‌شده همراه با ارائه نتیجه کار به این ستاد گزارش داده شود که در این راستا حمایت‌های لازم از انجام این اقدامات صورت می‌پذیرد.