کلاهبردار ۳۰ میلیارد ریالی در خرم‌آباد دستگیر شد

دستگیری کلاهبردار 30 میلیارد ریالی در خرم‌آباد، کشف کالای قاچاق 9 میلیارد ریالی در خرم‌آباد و افزایش 51 درصدی کشفیات مواد مخدر در خرم‌آباد از مهم‌ترین رویدادهای خبری امروز نیروی انتظامی استان لرستان بوده است.

سرهنگ عباس نظری رئیس پلیس آگاهی لرستان اظهار داشت: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی استان در عملیاتی غافلگیرانه توانستند یک نفر کلاهبردار حرفه‌ای که با جلب اعتماد تعدادی از شهروندان خرم‌آبادی بالغ‌بر 30 میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری کرده بود را شناسایی و دستگیر کنند.

وی افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان خرم‌آبادی مبنی بر اینکه فردی با جعل عنوان مهندسی ساختمان مبالغی را از آنان دریافت و سپس متواری شده است، رسیدگی موضوع در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی لرستان  قرار گرفت.

افزود: با تحقیقات به‌عمل‌آمده  محرز شد، فرد کلاهبردار با شگردهای متقلبانه خود را مهندس ساختمان در امر انبوه‌سازی واحدهای آپارتمانی معرفی که پس از جلب اعتماد تعدادی از شهروندان، مبالغی را بابت پیش‌فروش  واحد ساختمانی نیمه‌کاره  از آنان دریافت و متواری می‌شود.

وی عنوان کرد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و تخصصی، موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در تهران شده و پس از چند روز تعقیب و مراقبت در عملیاتی منسجم و برنامه‌ریزی‌شده  فرد متخلف را که با تغییر چهره قصد فرار داشت دستگیر و به پلیس آگاهی لرستان انتقال دادند.

رئیس پلیس آگاهی لرستان بابیان اینکه مبلغ کلاهبرداری شده 30 میلیارد و 600 میلیون ریال است، بیان کرد: متهم با  شیوه متقلبانه از 36  نفر از شهروندان خرم‌آباد کلاهبرداری کرده است.

کشف کالای قاچاق 9 میلیاردی در خرم‌آباد

سرهنگ عباس نظری رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، از توقیف دو دستگاه تریلی کانتینر و کشف انواع ظروف آشپزخانه و پارچه خارجی قاچاق به ارزش 9 میلیارد ریال در خرم‌آباد، خبر داد.

وی افزود: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی استان در آزادراه اندیمشک - خرم‌آباد حین کنترل خودروهای عبوری دو دستگاه تریلی کانتینر دار را توقیف کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی لرستان عنوان کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی، مقدار 11هزار و 136 قلم ظروف آشپزخانه و سه هزار و 84 طاقه پارچه خارجی قاچاق فاقد مجوز گمرکی کشف و سه نفر در این زمینه دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه محموله‌های موردنظر از استان‌های جنوبی کشور به مقصد تهران بارگیری شده بود، بیان کرد: کارشناسان ارزش کالاهای کشف‌شده را 9 میلیارد ریال اعلام کردند و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

افزایش 51 درصدی کشفیات مواد مخدر در خرم‌آباد

سرهنگ حسین نجفی فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌آباد از افزایش 51 درصدی کشفیات مواد مخدر و کشف 31 کیلو و 509 گرم انواع مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: در راستای تداوم اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم خیز، مأموران این فرماندهی موفق به کشف 31 کیلو و 509 گرم انواع مواد مخدر طی هفت‌ماهه امسال در این شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرم‌آباد عنوان کرد: با تلاش شبانه‌روزی توانسته‌ایم در بحث کاهش جرائم مختلف به‌ویژه کشف مواد مخدر موفقیت‌های خوبی داشته باشیم، این در حالی است که در این مدت ما با افزایش 51 درصدی کشفیات مواد مخدر مواجه بوده‌ایم.

وی بیان کرد: در این مدت یک هزار و 815 نفر از معتادان متجاهر شناسایی و به مراکز ترک اعتیاد تحویل شدند.