بهره‌برداری طرح گازرسانی به ۶ روستای دوره‌ چگینی در
دهه
فجر

قدرت‌الله ترابی‌نژاد ظهر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: اجرای سد گاو شمار متأسفانه در اثر اختلافاتی که بین نمایندگان وجود دارد و انتشار برخی مطالب از رسانه‌ها به عقب می‌افتد که باید پیگیری‌هایی برای اجرایی شدن این سد انجام شود.

وی افزود: 34 پروژه اقتصاد مقاومتی در این شهرستان اجرا می‌شود که از این تعداد 21 پروژه عمرانی و 13 پروژه اقتصادی است که هزار و 220 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده‌اند.

فرماندار دوره چگنی عنوان کرد: توسعه صدر فولاد با هزار میلیارد و آهک هیدراته با 100 میلیارد تومان اعتبار ازجمله پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که تا یک ماه آینده مشکل توسعه صدر فولاد برطرف و گشایش می‌یابد که حدود دو میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی بیان کرد: بنا شد آهک هیدراته در شهرستان چگنی انجام شود ولی با توجه به خلوص بالای آهک در شهرستان پلدختر این پروژه در شهرستان پلدختر انجام می‌شود که انتظار می‌رود پروژه جایگزینی برای شهرستان دوره چگنی در نظر گرفته شود.

ترابی نژاد تصریح کرد: در هفته دولت گازرسانی به 2 روستا به بهره‌برداری رسید و در دهه فجر گازرسانی به 6 روستا انجام می‌شود که در این زمینه 2 میلیارد و 840 میلیون تومان هزینه  شده ‌و کار گازرسانی به 19 روستای دیگر در دست انجام است که تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و پروژه 37 روستایی با 18 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای 2 هزار و 900 خانوار آماده کلنگ‌زنی است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث بیمارستان دوره چگنی تلاش‌های زیادی صورت گرفت و مجوز ساخت این بیمارستان اخذشده که نیاز  است مجوز 215 نیز اخذ شود.

فرماندار دوره چگنی گفت: طرح‌های بنیاد مسکن در شهرستان دوره چگنی مقداری عقب است که انتظار داریم طرح هادی چهار روستا و احداث 245  واحد مسکونی روستایی انجام شود.

وی اظهار داشت: 11 پروژه جهاد کشاورزی باید در این شهرستان انجام شود، مرغ ماهان مهم‌ترین این پروژه‌ها است که امیدواریم در دهه فجر به بهره‌برداری برسد و تعدادی از سالن‌ها آماده جوجه ریزی است.