مصرف برق صنایع کشور افزایش یافته است

چیت‌چیان در جلسه مدیران حوزه نیرو در استانداری لرستان گفت: در سال‌های اخیر محدودیت منابع مالی کشور را به‌ شدت تحت‌فشار قرار داده چرا که اقتصاد تمام کشورهای صادرکننده نفت طی سال‌های اخیر به دلیل کاهش قیمت نفت کاملاً دگرگون‌شده و در مورد کشور ما مسئله تحریم هم علاوه بر این امر فشار بیشتری وارد ساخته است.

 

  
وی بیان کرد: براساس شاخص‌های موجود میزان مصرف برق صنایعی که در ولتاژهای بالا از شبکه برق می‌گیرند 8.2 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش پیداکرده و این برق مصرفی تبدیل به تولید اقتصادی شده و بین 5 تا 6 درصد افزایش مصرف برق صنعتی در کشور نشان‌دهنده حرکت و تولید در صنایع است.

 

 
 وزیر نیرو با تأکید بر کنترل راندمان آب در بخش‌های عرضه و مصرف کشور گفت: یکی از مشکلات جدی کشور در حال حاضر مسئله ریز گردهاست که قسمت عمده مشکل ریز گردها منشأ خارجی دارد اما بدون تردید بخشی از این مشکل هم حاصل شرایطی است که در داخل کشور وجود دارد.

 

وی بیان کرد: برای اولین بار در دولت یازدهم وزارت نیرو برای آب‌های زیرزمینی به تفکیک تک‌تک 609 دشت کشور و نیز برای آب‌های سطح الارضی به تفکیک تمام استان‌ها میزان منابع آب و میزان مصارف مشخص‌شده و میزان مصرف بخش کشاورزی، شرب، صنعت، محیط‌زیست و فضای سبز با جزئیات کامل تدوین و ابلاغ‌شده است.

 

 
وی با  اشاره به افتتاح 14 مجتمع آب‌رسانی روستایی در استان لرستان عنوان کرد: سد کمندان که با پیشرفت 77 درصدی، سد شهید بروجردی، آبسرده، بختیاری و تنگه معشوره کارهای بزرگی است که در حال انجام است و در مورد سد آبسرده نیز که عملیات احداث با کندی پیش می‌رود پیمانکار در شرف تغییر است تا پیمانکار جدید با استفاده از مکانیزم ماده 56 با آورده منابع خود عملیات را  ادامه دهد.