۱۶ درصد پرونده‌های طلاق در مازندران منجر به سازش شد

سیده فاطمه پورفاطمی امروز در جلسه بررسی کاهش آسیب‌های اجتماعی استان در استانداری، اظهار داشت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید ابتدا با فعالیت درست و فرهنگ‌سازی مناسب برای پیشگیری از وقوع آن اقدام کرد.

وی افزود: مازندران 16 مرکز کاهش طلاق فعالیت می‌کنند که هفت هزار و 486 نفر در سال 94 به این مراکز مراجعه و از خدمات آن بهره‌مند شدند.

پورفاطمی گفت: در سال گذشته 16 درصد پرونده با پیگیری منجر به سازش شد که می‌توانیم با ارائه مشاوره‌های به موقع برای کاهش طلاق گام برداریم.

وی افزود: سازمان بهزیستی از پیشگیری تا مداخله و با ارائه مشاوره‌های خانواده تلاش دارد تا از فروپاشی بنیان خانواده‌ها جلوگیری کند.

پورفاطمی با بیان اینکه طلاق به عنوان یک بحران و یک آسیب در جامعه رو به گسترش است، تصریح کرد: باید فعالیت دستگاه‌های مربوطه در این امر نظارت و پایش شود تا بتوانیم به اهداف خود که همان تثبیت بنیان خانواده است، برسیم.

وی گفت: دستگاه قضا می‌تواند  با احیای نقش حکم قرآنی، راه اندازی مرکز مشاوره و راهنمای خانواده، تشکیل شوراهای تخصصی در رفغ اختلافات میان زن و مرد، تقویت دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در رفع اختلافات خانوادگی نقش موثری داشته باشد.

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران با بیان اینکه به مراکز مشاوره  در سطح استان یارانه اختصاص یافت، افزود:  70 مرکز مشاوره و 13 اورژانس اجتماعی در استان فعال هستند که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق فعالیت می‌کنند.