حضور معنوی روحانیت در انقلاب اسلامی ادامه حرکت اهل‌بیت(ع) است

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در این مراسم با تسلیت ایام شهادت امام هادی(ع) و گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله روحانی از حضور مردم استان در این مراسم قدردانی کرد و آن را نشانه تعهد و علاقه‌مندی مردم به اسلام و علمای انقلابی دانست و اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) از جمله امام هادی(ع) در گستره تاریخ همیشه در جریان هدایت مردم به سوی حق و عدالت بوده که ماندگار شده‌اند. حتی در دوران خفقان، شما این خصیصه را در مرحوم آیت الله روحانی نیز مشاهده می‌کنید. آنجا که ایشان وقتی در قبل از انقلاب در محفلی به بنده عنوان کردند ساواک دیگر اجازه سخنرانی به بنده نمی‌دهد و ناراحت بودند، وقتی از ایشان پرسیدم برای سخنرانی نکردن ناراحتید؟ فرمودند خیر، برای این‌که این فرصت مناسب برای روشنگری دارد از دست می‌رود ناراحتم، هرچند که ایشان کار و حرکات انقلابی خودشان را ادامه دادند.

وی افزود: یادتان باشد در جریان واقعه عاشورا حربه دشمن این بود که تفکر و ذهن مردم را به این مسئله سوق دهد که جنگ برای قدرت است، مردم را در دو راهی قرار داد و باعث گمراهی آنان از حق شد، تا با این تحلیل سیاسی نادرست، آن واقعه را برپا و اهل‌بیت(ع) را به اسارت بکشاند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: دشمن امروز نیز به دنبال ایجاد همین جریان فکری در عموم جامعه است که بگوید دعوا برسر قدرت است و به عینه در انتخابات اخیر شاهد این مسئله بودیم تا عده‌ای با از بین بردن اصول اخلاقی از منطق کوفی در جنگ شب عاشورا استفاده کنند.

 

این مسئول بیان کرد: در زمان امام هادی(ع) هم جریان به شکل دیگری اتفاق افتاد، بنی امیه و بنی‌عباس حساب می‌کردند که با قدرت و نفوذ مادی می‌توانند عترت پیامبر(ص) را کنار بزنند، و شاهدیم که در روزگار فعلی هم جریان‌های سیاسی قدرت‌‌‌ها و افراد فرصت‌طلب با دستی که در دست استکبار جهانی دارند بر این تصورند که با تخریب و عملیات روانی می‌توانند چهره‌های برجسته روحانی و با فضیلت را کنار بگذارند، بله ممکن است در یک جریان‌های سیاسی یک نشتی به وجود آید، اما ادامه‌دار نخواهد بود و مردم ما ولایت‌مدار و بصیر هستند، بصیرت مردم ما بصیرت دینی است، مردم در یک برهه زمانی و موقعیت شاید دچار اشتباه شوند، اما این روند ادامه نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به قرآن‌ مجید گفت: بصیرت مردم و این روشنایی خاموشی ندارد چرا که از هزار و 200 سال پیش و همچنین زمان امام هادی(ع) که امروز متعلق به ایشان است تا همین لحظه ادامه دارد و شاهد عزت و عظمت اسلام در دنیا هستیم و چیزی نیست که آن را از دست بدهند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان رضوی به مبارزات آیت‌الله روحانی در شمال کشور  قبل از انقلاب اشاره و تصریح کرد: این عالم در عمل بعنوان یکی از شاگردان برجسته امام(ع) در تمام موضع‌گیری سیاسی بر مبنای ایمان خالصانه الهی و باورهای دینی عمل می‌کرد.

 

وی در پایان گفت: شما امروز شاهد هستید که نفوذ معنوی روحانیت در انقلاب اسلامی ما ادامه نفوذ معنوی اهل‌بیت(ع) است و به همین خاطر انقلاب ما سرزنده و پویاست و علی‌رغم کارشکنی‌های دشمنان، این نظام به کار خود ادامه می‌دهد و در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند.