نشت نفت‌گاز در رودخانه تجن ساری و خسارت‌های زیست‌محیطی در این منطقه

عصر یکشنبه موضوعی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد که بین مردم ساری حسابی سروصدا کرد. خبر این بود: استشمام بوی نفت‌گاز در رودخانه تجن ساری!

گزارش های خبرنگار ما حاکی از آن است که بخشی از تأسیسات شرکت لوله و مخابرات نفت‌منطقه‌ای شمال از مسیر رودخانه سد تجن می‌گذرد. اما متولیان سد شهیدرجایی بدون هماهنگی با مسئولان این شرکت، اقدام به بازگشایی دریچه‌ها و لوله‌های سد کردند که سبب شکستگی لوله گازوئیل شد.

 

یقینا با توجه به حساسیت موجود، هر اقدامی که در مسیر خط انتقال لوله قرار است انجام شود، مسئولان این شرکت باید در جریان باشند. عدم اطلاع به مسئولان شرکت لوله و مخابرات باعث شد که فشار آب باعث ترکیدگی لوله‌ها شده و باعث انتقال نفت‌گاز به مسیر رودخانه شود.

 

مسئولان خطوط لوله زمانی متوجه این موضوع شدند که تا خودشان را به محل اصلی برسانند، مدتی زمان برد و همین مدت‌زمان کافی بود تا گازوئیل به داخل رودخانه نشت پیدا کند.

 

در خبری که باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد، آمده است که گازوئیل انتقال یافته به محوطه رودخانه تجن مهار شد ولی ظاهرا مقدار گازوئیل منتشر شده به حدی زیاد بود که باعث آزار و اذیت مردمی که در مسیر رودخانه تجن می‌کردند، شد و احتمالا خسارت زیست‌محیطی دیگری نیز دارد.