رضاپورفلاح طی گفت‌وگویی اظهار داشت: سطح زیر کشت اراضی شالیزاری گلوگاه سه هزار هکتار است و در سال زراعی جاری ۲۰ درصد از شالیزارهای گلوگاه به‌صورت مکانیزه کشت می‌شود که اولین نشاء مکانیزه در این شهرستان در تاریخ ۳ اردیبهشت سال جاری در سطح سه هکتار انجام شد.

وی عنوان کرد: عوامل طبیعی و تغییرات اقلیمی در بعضی از موارد سبب بروز خسارت می‌شود که توسعه مکانیزاسیون، قدرت کشاورز را در کنترل طبیعت و تغییر آن به نفع خود افزایش می‌بخشد.

 

مدیرجهادکشاورزی گلوگاه گفت: پرورش نشاء در گلخانه و توسعه کشت مکانیزه برنج موجب افزایش تولید و بهره‌وری می‌شود.

 

این مسئول ادامه داد: کشت مکانیزه برنج با هدف کاهش سختی کار، نشاءکاری منظم و هندسی جهت ایجاد تراکم مطلوب بوته در واحد سطح و افزایش عملکرد می‌باشد.

 

پورفلاح در ادامه از اجرای برنامه‌های آموزشی در مساجد روستاها خبر داد و گفت: از آنجایی که فصل کشت‌وکار برنج آغاز شده و کشاورزان در ساعات روز در مزارع خود مشغول فعالیت هستند بر همین اساس این مدیریت کلاس‌های آموزشی را جهت رفاه حال کشاورزان در روستاها و در ساعات بعد از اذان مغرب و عشاء برگزار می‌نماید.

 

وی با اشاره به افزایش روزافزون جمعیت و محدودیت منابع و زمین، استفاده بهینه از منابع و ارتقاء بهره‌وری عوامل تولید را بسیار ضروری و حیاتی دانست و بر ترویج و آموزش کشاورزی به‌عنوان یکی از مهم ترین ارکان و پایه‌های کشاورزی نوین در افزایش بهره‌‌وری، کاهش ضایعات کشاورزی و بهبود شرایط زندگی کشاورزان تاکید کرد.

 

مدیرجهادکشاورزی گلوگاه با بیان اینکه برگزاری کلاس آموزشی و ترویجی جهت انتقال نوآوری های سودمند کشاورزان و دانش نوین کشاورزی به روستاییان، کشاورزان نقش موثری داشته و بطور مستقیم در تولیدات بخش کشاورزی کشور تاثیر دارد، ادامه داد: این مدیریت برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری کلاس آموزشی ترویجی در زمینه‌های گوناگون باغی و زراعی را در بهار سال جاری به‌عمل آورده است.