کمبود آب در روستای گردشگری سوادکوه

 

محمدعلی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه این روستا حدود 250 نفر جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب این روستا به وسیله مخزنی با حجم 5000 لیتر تامین می‌شود که با وجود تصویب آب و فاضلاب سوادکوه مبنی بر اختصاص منبع 50 هزار لیتری به این روستا همچنان اقدامی برای ساخت منبع صورت نگرفته و مردمان این روستا مشکلات فراوانی در تامین آب شرب دارند.

 

 نماینده شورای بخش مرکزی شهرستان سوادکوه اظهار کرد: دو کیلومتر از ورودی روستا ورپی به صورت خاکی است و موجب مشکلات فراوانی برای عبور وسایل نقلیه شده و از آنجا که این جاده به روستای برنت متصل می‌شود نیاز است هر چه سریع‌تر آسفالت شود.

 

 رستمی با اشاره به اینکه این روستا فاقد دهیاری و شورای اسلامی است، گفت: مسئولان نسبت به توجه به خواسته مردم این روستا توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

 وی با اشاره به موقعیت جغرافیائی روستای ورپی سوادکوه اظهار کرد: این روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه بوده که از شمال در سه کیلومتری روستای انارم، از جنوب به روستای برنت، از شرق به جنگل و کوه و از غرب به روستای کوه اسطلخ محدود شده است.

 

 رستمی با اشاره به نامگذاری این روستا تصریح کرد: از آنجا که راه عبور مردم از دامنه کوه به صورت افقی و مورب بوده این روستا به ورپی معروف شده است. این روستا دارای موقعیت ویژه و جاذبه‌های گردشگری است. وجود کوه یخچالی، چشمه سرد و جوشان و نیز مناطق بکر جنگلی، مسافران زیادی را در ایام تابستان به خود جذب می‌کند.

 

 وی با بیان اینکه این روستا دارای چشم‌اندازهای بسیار زیبایی است، ادامه داد: این روستا دارای میوه‌های جنگلی مانند ولیک، گلابی جنگلی، سیب ترش، الوچه ترش، زرشک، توت فرنگی جنگلی و انواع سبزی‌های کوهی است.