ارسال اولین محموله محصولات لبنی مازندران به روسیه

محمد محمد‌پور در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه تبرستان از ارسال اولین محموله محصولات لبنی مازندران به کشور روسیه خبر داد.

وی افزود: با کمال مسرت اولین محموله محصولات لبنی کشور و مازندران در حال حرکت به مسکو است و تا 48 ساعت دیگر، این محصولات مورد آزمایش ذائقه شهروندان روسی قرار خواهد گرفت.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص طولانی شدن چند ساله این امر، خاطرنشان کرد: این طرح طی 2 سال اخیر با شدت و قوت دنبال شد و بدیهی است که جهت کسب مجوزهای لازم نیاز به هماهنگی‌ها و گذشت زمان بود تا سرانجام این اتفاق رخ دهد.

 

این مسئول اضافه کرد: کشور روسیه، کشوری بسیار وسیع، پرجمعیت، پردرآمد و با مصرف فراوان است که امیدواریم محصولات لبنی مازندران بتواند سهم بسزایی در رقابت با کشورهای اوکراین و بلاروس، در بازار روسیه اخذ کند.

 

وی تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی که صادرات یکی از محورهای اصلی آن به شمار می‌رود، امیدواریم این اقدام و عمل توأم با تداوم باشد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در بخش پایانی این گفت‌وگوی تلفنی به برگزاری نمایشگاه محصولات جمهوری اسلامی ایران در مسکو اشاره کرد و گفت: بخش قابل‌توجهی از این نمایشگاه، اختصاص به صنایع‌ غذایی دارد که با حضور صنایع فعال این بخش از مازندران نیز همراه است.