آماده‌سازی 15 طرح شنا در بابلسر

سیدعلی اسد در گفت‌وگو با مشهدسر با اشاره به آغاز طرح سالم‌سازی دریا در بابلسر، اظهار کرد: 85 ناجی غریق در طول اجرای طرح سالم‌سازی دریا در سطح سواحل شهرستان بابلسر حضور دارند.

 

وی به تشکیل 6 کمیته در ستاد سامان‌دهی طرح‌های سالم‌سازی دریا در بابلسر اشاره کرد و افزود: تعداد چهار پاسگاه ساحلی در نوار ساحلی شهرستان مستقر شده‌اند.

 

فرماندار بابلسر با اعلام اینکه طرح دریا از اول خرداد ماه امسال در بابلسر آغاز شده است، تصریح کرد: به‌دلیل شرایط نامساعد جوی هنوز موفق به بهره‌برداری از آن نشده‌ایم اما ناجیان غریق، هلال‌احمر، نیروی انتظامی و تمامی اعضای ستاد بر اساس شرح وظایف محوله در نقاط شنا ممنوع مستقر هستند.

 

اسد خاطرنشان کرد: 25 نجات‌گر، پنج دستگاه موتور امدادی و سه دستگاه آمبولانس از ساعت 8 تا 20 برای اجرای این طرح در سطح سواحل شهرستان مستقر هستند.

 

وی اضافه کرد: پست‌های ثابت امداد و نجات هلال‌احمر نیز در طول اجرای این طرح در ساحل میرود بهنمیر، پارکینگ اول و پارکینگ سوم بابلسر مستقر می‌شوند.

 

فرماندار بابلسر با بیان اینکه در بخش طرح‌های عمومی دو طرح در میرود بهنمیر و هشت طرح در نوار ساحلی بابلسر آماده‌سازی شده است، گفت: در بخش طرح‌های خصوصی نیز در مجتمع‌ها و شهرک دریاکنار پنج طرح آماده‌سازی شده است که مجموع طرح‌های سالم‌سازی در بابلسر به 15 طرح می‌رسد.

 

این مسئول ادامه داد: شهرستان بابلسر با 15 طرح دارای بیشترین طرح‌های سالم‌سازی استان مازندران است که در صورت نیاز تعداد این طرح‌ها قابل افزایش است.

 

اسد به گستردگی و ویژه بودن سواحل بابلسر اشاره و اظهار کرد: طول نوار ساحلی در شهرستان بابلسر27 کیلومتر است که 13 کیلومتر آن قابلیت شنا دارد.

 

وی با بیان اینکه تعداد غرقی در بابلسر در سال گذشته 9 مورد بوده است، افزود: همچنین تعداد نجات‌یافتگان یک‌هزار و 437 نفر بوده است.

 

فرماندار بابلسر در پایان گفت: امیدواریم در کنار فعالیت مسئولان کمیته‌های طرح دریا، مردم هم با آشنایی از خطرات دریا، شنای معقول را در دستور کار خود قرار داده تا گردشگران هم با خاطره‌ای خوش، استان را ترک کنند.