بسته تشویقی گمرک برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان

ابوالقاسم یوسفی‌نژاد در جمع تولیدکنندگان شهرستان بابلسر، هدف از این دیدار را شنیدن مشکلات صادرکنندگان در سال اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم اقتصاد مقاومتی، تقویت کالاهای صادرات‌محور و رفع مشکلات صادرات در کنار ارائه بسته‌های تشویقی به صادرکنندگان است.

وی با بیان اینکه گمرک برای تحقق این بخش از سیاست اقتصاد مقاومتی، بسته تشویقی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان در نظر گرفته است، افزود: 20 بند در این بسته برای حمایت از صادرکنندگان گنجانده شده است.

مدیرکل گمرکات مازندران، امکان صادرات کالاهای تولیدکنندگان دارای گواهی صادرکننده برتر بدون نیاز به اخذ مجوز موردی استاندارد، حذف الصاق قبض انبار برای محموله‌های صادراتی پوشاک و اجتناب از ارسال مکرر نمونه محمولات صادراتی به آزمایشگاه و تعمیم نظریات دفعات قبلی آزمایشگاه به موارد آتی را از جمله موارد گنجانده شده در این بسته برشمرد.

 

یوسفی‌نژاد تصریح کرد: امکان خروج محموله‌های صادراتی از طریق بازارچه‌های مرزی و نیز معافیت ورود موقت برای پردازش اخذ مجوز استاندارد بر اساس تفاهم‌نامه با استاندارد نیز از دیگر حمایت‌هایی است که از صادرکنندگان در گمرک انجام می‌شود.

 

وی نقش گمرک در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مهم ارزیابی کرد و گفت: گمرک یک سازمان اقتصادی است و در بحث صادرات، حمایت‌های زیادی از تولیدکنندگان کرده است.

مدیرکل گمرکات مازندران با بیان اینکه 70 انبار اختصاصی در مازندران وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای شتاب‌بخشی به صادرات در مبادی ورودی و خروجی استان، نمایندگی‌های گمرکی ایجاد می‌شود و همه سازمان‌ها نیز در پنجره واحد صادرات مستقر می‌شوند.

یوسفی‌نژاد در پایان، از مازندران به عنوان کریدور شمال، جنوب، شرق و غرب کشور یاد و بیان کرد: بندر امیرآباد از نظر ورود کالا چهارمین بندر کشور است.